Tasques setmana del 11 al 15 de maig

Benvolgudes famílies, aquesta setmana us proposem activitats que giren al voltant dels números i les lletres

Com cada setmana us recomanem continuar amb les rutines de les cançons del “Bon dia”,

 “els dies de la setmana”,

 i “Pastoret d’on vens?” per comprovar el temps.

També podeu continuar veient els noms dels companys i companyes de la classe. 

ELS NOMS DE LES ARANYES

ELS NOMS DELS COCODRILS

 

LLENGUATGE ORAL, MATEMÀTIC I PLÀSTIC, DESCOBERTA DE L’ENTORN I PSICOMOTRICITAT FINA

A partir del conte de  L’ERUGUETA GOLUDA us proposem diferents activitats per treballar les diferents àrees.

Començarem amb l’audició del conte:

Això ens portarà a treballar els dies de la setmana, ja que l’erugueta cada dia de la setmana menja una fruita. Podeu aprofitar el calendari que heu realitzat  i enganxar cada dia la fruita amb la quantitat que es menja (així treballem la grafia i la quantitat). Us adjuntem un retallable per si el voleu utilitzar:

FRUITES RETALLABLES

DILLUNS         DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES DISSABTE DIUMENGE

També ens permetrà observar, comparar, classificar aquestes fruites segons les mides, colors…

I per últim, us animem a preparar una macedònia amb les fruites que es menja l’Erugueta i així tastar les diferents textures i sabors. Podeu penjar la foto al nostre padlet o enviar-la al correu de la classe.

 

Una cançó que els agrada molt i que parla de les fruites és la del grup Pica-Pica “El baile de la fruta”, segur que la voldran escoltar i ballar

 

Continuant amb el fil del conte de l’erugueta goluda que no parava de menjar, us volem proposar un altre activitat, es tracta de realitzar la poma de l’erugueta goluda. Una activitat on treballarem l’habilitat i la motricitat fina, ja que els infants hauran d’enfilar/cosir.

Us deixem un vídeo d’aquesta poma foradada per l’erugueta, per després veure com ella passa per tots els forats enfilant un fil.

 

COMPRENSIÓ ORAL

Aquesta activitat s’haurà de realitzar mitjançant la pàgina web liveworksheets, ja que utilitzarem la seva plataforma perquè ens la pugueu enviar directament a través del correu electrònic del grup-classe.

ACTIVITAT_COMPRENSIÓ ORAL

Aquesta activitat és totalment interactiva i es pot fer de manera autònoma pels infants. A més a més, es pot fer servir desde qualsevol dispositiu mòbil

PASSOS A SEGUIR:

Els nens i nenes hauran d’escoltar l’audio que acompanya a cada frase i marcar una de les tres caselles de color blau per indicar quina és la correcta. Al finalitzar totes les frases li han de donar al botó de “TERMINADO”, acte seguit ens l’haureu d’enviar al correu-classe, afegint el nom complet del nen o nena, el curs EI3 i l’assignatura, en aquest cas poseu COMPRENSIÓ ORAL

Un cop enviat, directament us sortiran els resultats de la prova.

Els nens i nenes de les aranyes hauran d’enviar-la a direcció de correu electrònic del grup classe: ei3a@escolatarradellas.cat

I en el cas dels cocodrils a: ei3b@escolatarradellas.cat

.

*Aquesta feina s’haurà d’enviar abans del dia 18 de maig.

 

EXPRESSIÓ ORAL

A continuació us proposem que les nenes i els nens observin aquesta imatge i que facin una petita descripció per tal de valorar la seva expressió oral. Els hi podeu animar mitjançant preguntes tancades si veieu que els hi costa començar a descriure-la. 

Exemples de preguntes:

  • Que veus en aquesta imatge?
  • On es troben aquests animals?
  • Sabries dir quins animals surten?
  • Quants animals veus?

Us la deixem en format PDF: IMATGE GRANJA

D’aquesta feina heu de fer un petit video o gravació d’audio (4-5 frases), i ens la heu de fer arribar ja sigui al padlet o a través del correu.

*Aquesta feina s’haurà d’enviar abans del dia 18 de maig.

 

LLENGUATGE ESCRIT I PLÀSTIC

Inicial del nom propi amb objectes que tinguem a casa 

Amb aquesta activitat volem fomentar la creativitat dels nens i nenes, els animem a fer la primera lletra del seu nom amb objectes que tinguem a casa. Podeu compartir les vostres creacions en el nostre Padlet o a través del correu.

 
A continuació, podeu completar amb diversos materials tot el nom o de manera escrita.

 

CULTURA DIGITAL

Aquesta setmana us proposem uns jocs divertits que giren al voltant de ‘la baba’, una girafa molt divertida. Amb aquests jocs es continua desenvolupant destreses digitals i cognitives, podeu trobar des de memorys, reconeixement de formes, comptar…

JOCS PER A NENS I NENES DE 2 A 4 ANYS

 

LLENGUATGE CORPORAL

Aquesta setmana us proposem “el joc del rei”. Amb aquest joc podeu aprofitar i relacionar tots els conceptes que hem anat treballant.

Alguns exemples: 

  • El rei ha dit… que t’amaguis a sota la taula
  • El rei ha dit…. que t’enfadis
  • El rei ha dit…. que donis 3 salts 

Relacionat amb aquest joc, hi ha uns dibuixos animats on els animals juguen a fer de rei. Us el compartim:

Una altra activitat que us proposem relacionada amb el llenguatge corporal és el ioga. Una manera fàcil i divertida de conèixer el nostre cos i les seves possibilitats:

Una manera d’endinsar-nos en un bosc encantat ple d’aventures. 

 

EDUCACIÓ EMOCIONAL

És important entendre que sentir ràbia, enuig, ira, etc., és normal i saludable. En cap cas hem de culpabilitzar als nens i nenes (ni a nosaltres mateixos) per sentir algunes emocions

Podem dir que les emocions no són ni bones ni dolentes. Per exemple, sentir por ens ajuda a mantenir-nos fora de perill, però sentir un excés de por, pot limitar-nos i fer-nos patir. 

Continuant amb el treball d’emocions, aquesta setmana proposarem fer una ruleta de la calma  i uns globus antiestrès..


Aquesta ruleta oferirà recursos per ajudar als vostres fills i filles a gestionar les seves emocions. La poden fer servir en el moment que s’enfadin. Faran girar la ruleta i hauran de fer l’acció que toqui per tal de tornar a la calma

Cada setmana us explicarem un recurs nou que podreu anar afegint a la vostra ruleta.

MATERIAL PER CREAR LA RULETA:

  • Un cercle de cartró on enganxarem triangles de colors diferents amb el nom i el dibuix del recurs que anem treballant. 

Cada setmana s’anirà ampliant. De moment, podem dibuixar la tortugaels globus antiestrès. A la part central posarem un cargol o una xinxeta amb una fletxa que anirà marcant els dibuixos.  

Recurs 1: La setmana passada us vam ensenyar el primer recurs: “la tècnica de la tortuga”.

Recurs 2: Boles antiestrès fetes d’arròs, farina, sucre…

Que necessitem:

  • Globus de colors
  • Arròs, farina, sucre…
  • Ampolla d’aigua 
  • Tisores

PASSOS A SEGUIR:

  • Primer de tot, agafar l’ampolla d’aigua i evocar-hi a dins una mica d’arròs, farina, sucre..etc.
  • A continuació, fer un forat a l’ampolla tocant a la part de dalt. Agafem un globus, li tallem  la punta i després el col·loquem a la boca de l’ampolla.
  • Tot seguit, bufem pel forat que hem fet a l’ampolla i veurem com el globus s’infla.
  • Quan el tinguem una mica inflat, tapem amb un dit l’orifici i girem l’ampolla de manera que l’arròs entri dins el globus inflat.
  • Finalment, traiem el dit del forat i veurem com el globus es desinfla, quedant-se tot l’arròs  a l’interior.

 Us deixem un vídeo tutorial amb una altra manera diferent de fer-ho. Ja veureu que és molt senzill.

Esperem les fotos de les vostres boles antiestres a través del padlet o el correu de la classe.

 

MÚSICA I DANSA

Us torno a deixar el vídeo d’una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. És un vídeo llarg, no cal fer-ho tot de cop. Aquesta és una proposta que es repetirà diverses setmanes perquè tingueu temps de gaudir de la dansa. L’Olga i jo us animem a fer-ho en família. 

Esperem que gaudiu molt de les propostes d’aquesta setmana.

Atentament,

Equip docent d’EI3

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>