Projecte de 5è – Creem una cooperativa

Aquest curs els grups de cinquè hem posat en marxa la creació de dues cooperatives. La de 5è A es diu “INDÚSTRIES 5èA” i la de 5èB “SUPER TARRA 5èB”.

L’objectiu final de les cooperatives serà fer una donació a una entitat benèfica que escolliran els/les alumnes.

Durant el procés hem après que una cooperativa és una empresa formada per socis/sòcies que democràticament prenen decisions importants. A classe vam haver de:

-Crear un logotip.

-Escollir el nostre nom.

-Posar el capital.

-Presentar les candidatures pel Consell Rector.

-Escollir els Departaments de treball.

-Fer l’Acta de Constitució i els Estatuts de la cooperativa.

Fa unes setmanes vam fabricar uns prototips de producte per poder vendre. Mitjançant unes votacions es va escollir el producte que finalment posarem a la venda. A dia d’avui estem plenament immersos/es en el procés de fabricació. El Departament de Comptabilitat ha demanat a la direcció de l’escola un préstec de 50€ a interès 0% ja que el cost dels materials de fabricació superava el capital que havíem aportat inicialment els socis/es.

Aquest projecte està significant aprendre a col·laborar entre tots/es i prendre decisions conjuntes, per això cal escoltar-nos i ser conscients que hi ha diferents punts de vista i que tots/es podem aportar el nostre granet de sorra.

Properament us informarem de la manera en que les famílies del “Tarra” podreu col·laborar comprant els productes creats per les nostres cooperatives. No oblideu que els guanys seran destinats a una causa benèfica.

Esperem la vostra COL·LABORACIÓ!!!!!

Podeu veure algunes fotos clicant aquí.