Instal·lem el nostre compostador a l’hort!

El passat dilluns, dia 14 de gener, vam fer la instal·lació del compostador d’orgànica a l’hort. Vam reunir a tots/tes els i les delegats/des verds/des de primària per explicar prèviament què era un compostador i quina era la seva funció.  Va ser molt interessant i els i les petites van poder resoldre els dubtes sobre el funcionament, el contingut que s’havia de posar i el per què el compostador havia de tenir forats i havia d’estar tocant terra…

Posteriorment es va començar amb l’activitat setmanal de recollida selectiva i manteniment del compostador amb els alumnes de cicle superior (CS) que són els que ho porten a terme. Es va fer una graella de seguiment en la que participen setmanalment 2 alumnes de cada classe de CS. Es van posar les armilles i els  guants aïllants per evitar embrutar-se  i/o fer-se alguna ferida al manipular branques i van anar a recollir els contenidors d’orgànica per començar a omplir el  compostador. A l’hora de buidar van comprovar que hi havia residus que no eren matèria orgànica i que encara hem de fer molta feina de conscienciació en la correcta separació de residus. Van buscar també fulles i petites branques per aconseguir una proporció adequada  en el nostre compost. Va ser molt enriquidor i estem segurs que podrem aconseguir  tenir el  compostador a ple rendiment al final de curs. EL QUE ÉS DE LA TERRA QUE TORNI A LA TERRA!

Podeu veure les fotos en aquest enllaç