Aprenentatge basat en projectes

Benvolgudes famílies,

Aquest curs hem començat a introduir la metodologia ABP (aprenentatge basat en projectes) amb els grups de 2n, 4t i 6è de Primària, tal com us vam informar a les reunions d’inici de curs.

El treball per projectes comença a partir d’un problema o pregunta interessant i motivadora, i implica els nens i nenes en activitats diverses de resolució de problemes, de recerca, d’investigació i de presa de decisions; els dóna l’oportunitat de treballar d’una manera més autònoma, i finalitza amb una presentació i/o un producte real.

El fet de treballar per projectes implica un treball cooperatiu per part de l’alumnat, que  s’ha de distribuir en petits grups heterogenis. El treball cooperatiu és una eina d’aprenentatge en la qual els i les alumnes s’organitzen en petits grups per treballar conjuntament, amb la intenció d’aconseguir metes i objectius comuns. Aquest treball en equip els ajuda a reflexionar, a interaccionar, a establir relacions socials positives, a treballar les emocions, l’empatia i el respecte. Els nois i noies saben en tot moment què se’ls demana, què aprenen i com ho fan. Es fan responsables i protagonistes del seu propi aprenentatge.

Durant les primeres sessions de projecte ens hem dedicat a formar els grups, i a donar a cadascú un rol o tasca definida dintre del mateix, que haurà de complir al llarg de tot el projecte: d’aquesta manera, trobem els encarregats de fer de secretari, els coordinadors, ajudants, supervisors i portaveus.

A l’espai (bloc) de cada nivell anirem penjant l’evolució dels diferents projectes. Recordeu que per anar-hi , haure d’anar a la part esquerra de la web i clicar el desplegable categories. Allà heu de triar el grup del vostre fill/a.