A 3r ja som experts i expertes en hàbits saludables

Enhorabona alumnat de 3r, us heu convertit en grans experts en hàbits saludables!

El nostre projecte ha finalitzat i després de 3 mesos aprenent, descobrint, experimentant i posant a prova tots els nostres sentits hem estat capaços i capaces d’elaborar per grups de projecte un decàleg d’hàbits saludables.

Tot aquest procés l’hem pogut viure des de diferents àrees:

• A dansa hem treballat la consciència corporal, les articulacions i la relaxació a partir de diferents posicions relacionades amb el ioga i Pilates. Quan entràvem a l’aula de dansa, saludàvem a l’Olga i a poc a poc formàvem una fila per començar l’escalfament. A la resta de la sessió, amb una música relaxada i amb moviments corporals molt expressius, apreníem a tenir coneixença i consciència del nostre propi cos.
  • A anglès hem après vocabulari i a tenir consciència de com portar una alimentació sana, variada i equilibrada. Durant les sessions s’ha fet una escolta activa de cançons on es mostrava vocabulari relacionat amb el projecte (vocabulari d’aliments) i seguidament es va classificar en si és saludable o si no ho és. Per finalitzar, vam concloure amb un joc on l’objectiu era elaborar el nostre plat mitjançant activitat física i vocabulari en anglès.
  • Des de castellà hem treballat la carta informal i, aprofitant aquesta activitat, vam haver d’escriure una carta a nosaltres mateixos/es per ser llegida d’aquí a un temps. Parlàvem de prendre decisions sobre com millorar els nostres hàbits per adquirir una vida més saludable. Abans de finalitzar el trimestre, la tornarem a llegir i veurem quins són aquells canvis que hem fet per tal d’aconseguir tenir una vida més sana!
  • A català vam llegir un còmic molt interessant. “Un gegant a la colla”, on el Professor Lunatus explica als nens i nenes tot el que sap sobre quina és l’alimentació més saludable, amb quina freqüència és necessari practicar esport i quins hàbits saludables han de ser realitzats diàriament per créixer sans/es i forts/es. A partir d’aquesta lectura vam haver de contestar una sèrie de preguntes per grups de projecte i mostrar el que havíem entès.
  • I per finalitzar, des de l’àrea d’Educació Física vam haver de portar a casa el nostre passaport saludable. L’objectiu d’aquest passaport era fer un anàlisi de diferents hàbits que afavoreixen la nostra salut de manera integral.

L’alumnat imita i copia aquells bons hàbits (HIGIENE, POSTURA, ALIMENTACIÓ, DESCANS I PRÀCTICA D’ACTIVITAT FÍSICA)  que des de casa i l’escola es treballen i se’ls dona la rellevància i importància que tenen. Aquestes conductes  a poc a poc s’han d’anar incorporant de manera natural i progressiva  afavorint d’aquesta manera el seu creixement i el seu benestar de manera global.

Us aninem a seguir recolzant, observant i insistint en aquests aspectes. En un futur els vostres fills i filles es convertiran en adults que seran un model positiu per a pròximes generacions.

Avui és la porta del demà i tots junts i juntes som la clau!!! Quina és l’empremta que volem deixar??

Us deixem l’enllaç de les fotografies de cada grup. Recordeu que en aquest enllaç només podreu entrar des del compte de correu electrònic que heu facilitat a l’escola.

3rA

3rB