5è DESCOBREIX EL MONTSENY!

El passat divendres 21 d’octubre, els/les alumnes de 5è vam anar a visitar el Montseny.  Vam fer la “Ruta del Pantà de Santa Fe”,  i el Taller “ Escolta, mira i toca” que es fa allà mateix a Can Casades, un cop acabada la ruta.

Durant la passejada vam descobrir coses molt interessants sobre  plantes, arbres, matolls, fauna, rastres i sobre l’ actuació de l’home en el medi. Vam comprovar que El Pantà de Santa Fe queda en mig d’ un bosc de Castanyers.

La ruta que vam fer és la que passa pel riu i baixa fins la bassa, on també s’ explica la importància de l’ aigua en el medi i la creació d’un pantà.

Durant la ruta el/la monitor/a va anar explicant com eren els arbres que anàvem trobant, com viuen, com es reprodueixen…recalcant sempre la importància de la natura en les nostres vides en general. Vam anar interpretant els rastres de fauna que trobàvem pel camí, fins arribar al Pantà.

Després, vam tornar tranquil.lament cap a Can Casades gaudint de les vistes dels arbres, plantes i roques que ofereix aquesta magnifica ruta.

Abans de dinar vam fer el taller,els guies i monitors porten una maleta amb material molt especial. Dins d’ aquesta maleta hi havia ales, urpes, plomes, banyes…i un llarg etc. de material únic i esplèndid que amb molta cura vam anar tocant.

Va ser una experiència única, divertida i emocionant.

En resum, vam passar un dia de  bosc i natura rodó.

Clicant aquí podeu veure les fotos!