Projecte Biodiversifiquem

Cada curs treballem un projecte transversal. Enguany és l’entorn natural, centrat en els insectes i plantes que tenim al pati.
L’Ajuntament de Castellar ens va oferir l’oportunitat de participar en el projecte de l’entitat ADENC: Biodiversifiquem l’entorn escolar, replantegem la ciutat. La seva finalitat és millorar els patis i els entorns escolars per aconseguir que siguin més acollidors i saludables, no només per a la ciutadania, sinó també per la fauna i flora autòctones, afavorint i potenciant els corredors biològics urbans.
Tots els infants de l’escola, juntament amb les famílies, hi han participat fent una sortida conjunta pels carrers, parcs i entorns naturals de la vila, per identificar espècies de fauna i flora, amb una aplicació de mòbil de ciència ciutadana.
Amb aquest projecte, tots plegats, ens hem convertit en experts observadors, fent-nos més conscients del què tenim a l’entorn, com ho podem millorar i cuidar, començant pel pati i amb el propòsit de fer-ho extensiu a la vila.