Coneixent el sistema locomotor

Els alumnes de 3r hem començat a treballar l’aparell locomotor. Per començar hem dibuixat a mida real com és el nostre cos per dins i per fora i quines parts coneixem. Ho hem explicat als companys i companyes de la classe i han sortit coses molt interessant: ens hem adonat que sabem moltes més coses del què ens pensàvem!

Sobre aquesta base ens ha estat fàcil entendre un vídeo sobre l’aparell locomotor, on hem vist què són i com funcionen de manera bàsica el sistema ossi i el sistema muscular. Aprofitant l’interès que ha despertat el tema, en la primera sessió de laboratori del curs hem disseccionat la pota d’un pollastre i això ens ha ajudat a veure i entendre com es mouen les articulacions, la funció dels tendons i l’existència dels lligaments.

Un vídeo sobre la salut i la malaltia ens ha posat en marxa per iniciar un projecte d’investigació: hem parlat dels pilars bàsics de la salut, que hem identificat com: el descans, la higiene, les relacions socials, l’alimentació i l’activitat física. Sobre aquests temes estem buscant informació que ens permetrà elaborar un decàleg de bones pràctiques que ens ajudin a nosaltres i tots els companys de l’escola, a cuidar-nos millor.

Durant la segona sessió del laboratori hem parlat de les fractures d’os. Ens hem imaginat que ens havíem trencat el dit i ens l’havíem de curar. Hem jugat a metges i per parelles ens hem enguixat el dit! Hem rigut molt i ens ha ajudat a entendre la importància de cuidar-nos els ossos.

Amb tota la informació que estem recollint farem uns cartells que ens serveixin per donar idees als companys de l’escola per tal que tinguin un estil de vida saludable. Quan els veieu penjats digueu-nos què us semblen!