30 DE GENER – DIA DE LA PAU

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Ho celebrem aquest dia perquè va ser el 30 de gener de l'any 1948 que va morir Gandhi, i commemorem l'aniversari de la seva mort.

Mohandas Karanchand Gandhi, més conegut com a Mahatma Gandhi (que vol dir ànima gran), va ser el líder pacifista que va aconseguir, per primera vegada en la història, la independència d'un país (l'Índia) mitjançant una revolució pacífica. Va apostar per la resistència pacífica, la no-violència i la desobediència civil com els mètodes per assolir objectius polítics i socials.

A la nostra escola ja fa anys que celebrem el dia de la Pau i ho fem realitzant diferents activitats durant aquesta setmana. Enguany, a més, coincideix que estem immersos en el projecte Erasmus i ens hem intercanviat treballs artístics amb els països socis (Finlàndia, República Txeca, Polònia i Grècia). Cada curs ha elaborat un treball plàstic on apareixen paraules o frases relacionades amb la pau (no-violència, empatia, esperança...) i les hem enviat a les escoles sòcies del projecte Giants (Erasmus); algunes mostres ens han servit per decorar els passadissos de la nostra escola, juntament amb els treballs que ens han enviat els socis.

Una altra activitat que hem realitzat a l'escola ha estat el primer Cross per la Pau del Sanromà. Dijous 30, a la tarda, vam baixar tots a la grada de davant de la pista i vam realitzar unes curses (per nivells educatius) on vam sumar voltes per la Pau (vam sumar un total de 483 voltes). Va ser una experiència divertida i solidària.

Els reporters de 5è