Menjador escolar

Resultado de imagen de plats de colors

Funcionament del servei del menjador

L’organització del menjador és:

• Aquest servei s’inicia des del primer dia cobrint l’horari de 12:20 h a 14:50 h o 12:30 h  a 15:00 h, depenent del torn.
  • El preu del menjador és de 6’91 €.
  • El pagament del servei de menjador es pot fer mitjançant:

– Domiciliació bancària entre el 10 i el 15 del mes següent.

– Transferència bancària entregant el comprovant a la coordinadora.

– En efectiu, concertant cita prèvia via Whatsapp, telèfonica o correu electrònic.

• Per a qualsevol gestió o consulta relacionada amb el menjador us heu de dirigir a la coordinadora del servei, Gemma Garcia, que us atendrà a l’espai del menjador de 9:00 h  a 9:30 h o al Faly Prieto de 16:30 h a 17:00 h.
  • Per les notificacions o  avisos us heu de posar en contacte al següent número de telèfon per whatsapp: 654 162 650 o per correu electrònic a l’adreça: pratdelamanta.platdecolors@gmail.com

Entenem l’espai del menjador com un lloc idoni per treballar rutines d’alimentació i de higiene. És important que els infants vagin adquirint autonomia en aquests tipus d’hàbits i, per tal de fomentar un estil de vida saludable, tot l’equip de monitors treballem seguint aquesta mateixa línia.

Amb l’objectiu de garantir la màxima atenció a les necessitats dels infants i el seu benestar, l’equip estarà constituït per 11 professionals: un/a monitor/a per cada curs, excepte cicle mitjà i superior que cada cicle en té un/a , una coordinadora, una cuinera i l’auxiliar de cuina.

Organització: dia a dia al menjador de l’escola

A l’hora de dinar els alumnes que utilitzin el servei de menjador es divideixen en dos torns. El primer torn, de p3 fins a 2n de primària, de 12.20 h a 13.30 h aproximadament. El segon torn de 3r fins a 6è de primària de 13.45 h a 14.45 h aproximadament.

Els monitors referents de cada grup recullen als infants, passen llista i van als lavabos. P3 dina a la seva aula. El primer torn es renta les mans a les piques del menjador, excepte P4 i P5 que ja se les hauran rentat a l’aula.

Tot seguit entraran al menjador a dinar mentre el segon torn surt al pati a gaudir del seu temps lliure on se’ls proposen diferents activitats i/o tallers fins a l’hora que toqui fer el canvi de torns.

Els infants de P3 no sortiran al pati a fer les activitats, ja que aniran al gimnàs a descansar quan acabin de dinar.

Abans d’iniciar l’àpat tots els infants cantaran una cançó juntament amb els monitors. D’aquesta manera ens donem el “bon profit” i comencen a dinar tots i totes juntes.

Els nens i les nenes dins del menjador seuen en petits grups de 4 infants, a excepció de P4 i P5 que s’asseuen en taules d’aproximadament d’entre 5 i 6 alumnes a cadascuna. D’aquesta manera apropem l’espai del menjador a una organització el més semblant possible a com dinaríem a casa.

Per tal d’anar fomentant l’autonomia dels hàbits de manera progressiva, els nens i les nenes de primària disposen d’una gerra d’aigua per cada taula. Tindran el segon plat servit amb el pa i l’acompanyament i ells i elles l’agafen, igual que amb el postre. Quan acaben de dinar han de netejar el seu espai. Tot això, sempre, amb la supervisió del monitor que estarà per ajudar-los en qualsevol moment.

Respectem els ritmes dels infants, ja que entenem que mengen de manera diferent, i per tant, deixem un temps per cadascú. Mentre uns han acabat i una altres continuen menjant oferim opcions per entretenir-se, com pot ser pintar o dibuixar de manera relaxada. Fins que el grup, o la majoria, han acabat.

Amb el primer torn anem al lavabo abans de sortir al pati. I en el cas del segon torn, abans de tornar a l’aula.

Activitats i tallers

Per tal de gaudir del temps de  lleure, els monitors i monitores realitzaran una planificació setmanal on proposen als infants diferents activitats, tallers, dinàmiques o jocs. Les  activitats no són obligatòries, ja que considerem que el migdia és un moment de temps lliure dels infants, molt necessari per relaxar-se. No obstant això, els monitors animen als infants a participar per tal de que gaudeixin de les propostes.

Objectius generals

• Fomentar l’autonomia en el desenvolupament d’hàbits d’alimentació saludables dins de l’espai del migdia.
  • Desenvolupar hàbits correctes d’higiene i alimentaris en els nens i nenes que fan ús del servei.
  • Potenciar els hàbits de socialització mitjançant les relacions intergrupals.
  • Estimular l’aprenentatge social en situacions quotidianes.

Objectius específics

• Mantenir un clima relaxat dins del menjador.
  • Rentar-se les mans abans de dinar.
  • Utilitzar els estris adequadament a la taula.
  • Recollir i netejar l’espai que s’hagi acabat de dinar.
  • Respectar als companys/es , monitors/es i equip de cuina.
  • Fomentar el diàleg com a un recurs per la bona entesa amb els i les altres.
  • Tenir cura del material utilitzat.