Tàndem – Plàudite teatre

Teatre i comunitat

Des del curs 2017-2018, estem endinsats en el projecte de Tàndem amb Plàudite-Teatre.

Aquest projecte consisteix en desenvolupar l’activitat artística de Teatre a l’escola des de la tècnica de teatre de moviment i text, l’expressió corporal i oral, la compressió lectora, la creativitat i el muntatge amb quatre blocs posant la èmfasis a la relació de l’escola amb la resta de la comunitat. Relacionant els diferents agents educatius i que formen part de l’entorn. El teatre com a eix que relaciona la comunitat.

Proposem realitzar el projecte al llarg de tot el recorregut escolar, distribuint l’experiència escènica en quatre blocs segons el nivell dels alumnes i els objectius de l’escola, tenint en compte el clima que es despren a través d’aquesta proposta, pensant en un ambient lúdic, creatiu, artístic i adient a l’etapa i nivell de l’alumne i al model de l’escola. El treball es desenvolupa als diferents cicles fa referència a:

1. Sensibilització. Teatre en Família amb P5 (5 sessions d’una hora)  2n Trimestre
  2. Teatre i Poesia en Família amb 2n (5 sessions d’una hora) 1r Trimestre
  3. Teatre i Lectura en Veu Alta amb 4t (5 sessions d’una hora) 1r Trimestre
  4. Teatre i Barri-Ciutat amb 6è (15 sessions d’una hora i quart)  2n i 3r Trimestre

El projecte es realitza a l’escola i es tracta de portar a terme l’activitat de teatre en horari escolar amb els objectius de:

• Apropar el teatre al centre educatiu com un nou llenguatge.
  • Donar una eina artística-participativa a la comunitat educativa. L’art escènic com eina aprenentatge a l’escola. Com un recurs pel docent.
  • Apropar l’expressió corporal, parlada i teatralitzada als alumnes i mestres des d’un punt de vista actiu i artístic.
  • Crear una xarxa entre la comunitat educativa.
  • Treballar continguts i valors des d’una perspectiva nova i més activa-participativa.
  • Redescobrir les relacions entre la comunitat educativa des d’un nou llenguatge.
  • Reflexionar al voltant de l’expressió de l’alumne i dels recursos educatius que pot proposà el nou llenguatge artístic a l’escola.
  • Enriquir el procés de creació dels professionals escènics i docents.
  • Realitzar un projecte d’impacte emocional i artístic que pugui ser motor de la descoberta de les arts i contribueixi a l’èxit educatiu i a la cohesió social.
  • Aprendre a explicar, escoltar i a construir històries.
  • Experimentar noves formes de transmissió de coneixements més implicades amb l’entorn creatiu que puguin ser útils en les formes d’ensenyament i aprenentatge.
  • Treballar aspectes essencials que l’escola ha d’acollir per acompanyar el procés de creixement de cada nena i de cada nen: El coneixement de les pròpies emocions i el reconeixement de les de l’altre. La necessitat de comunicar-nos i de millorar els nostres recursos expressius per fer-ho. L’enriquiment que suposa la cooperació amb els altres per tal d’assolir objectius compartits. El gaudir de la bellesa de l’acte creatiu.