Compartim la lectura – Llegim

“COMPARTIM LA LECTURA”  I “LLEGIM”

“Compartim la lectura” i “Llegim” són dos projectes d’escola que giren al voltant d’un dels eixos principals del nostre projecte: l’impuls de la lectura.Són dues propostes  per afavorir el gust per llegir i ho fem compartint llibres i contes entre les nenes i els nens, les famílies i les mestres.

“Compartim la lectura” està centrat en l’etapa d’Educació Infantil.  Convidem a les famílies a venir a aquestes  sessions de lectura a les aules de P3, P4 i P5. Per facilitar la participació elaborem un calendari per a tot el curs i preparem sessions al matí i a la tarda, d’aquesta manera tothom pot organitzar-se per assistir-hi.  En aquest temps de lectura sempre hi ha dues mestres.  Fem una tria de contes diferents (de la biblioteca de l’escola i també d’una selecció de la biblioteca pública de la Plaça Europa) intentant que hi hagi contes, àlbums il·lustrats, llibres de coneixements… A les aules es crea un ambient màgic que predisposa, a través de la lectura,  a què tothom es conegui una mica millor.

“Llegim” és una proposta per a tota la primària. Un dia a la setmana les nenes i els nens de l’escola, tot el professorat i les famílies que vulguin afegir-se, poden gaudir de diferents espais, a més a més de les aules, a on trobaran llibres i contes per llegir i algunes propostes de dinamització de la lectura.  Les nenes i els nens poden triar a quin espai volen anar.  Cadascú pot  portar el llibre que en aquell moment estigui llegint o agafar els que tenen a la seva disposició en els diferents espais.  És una estona per a compartir el desig de llegir.