Aprenentatge de les llengües

Totes les persones naixem amb una capacitat innata per aprendre qualsevol llengua del nostre context vital.

La llengua catalana, com a llengua propia de l’escola, és la llengua vertebradora del procés d’aprenentatge i la referència lingüística bàsica per a l’ensenyament de les altres llengües.

L’ enfocament comunicatiu de la llengua, que parteix del principi psicopedagògic què les llengües s’aprenen en contextos reals d’ús a través de la interacció significativa amb altres parlants, i proposa aquest enfocament com a principi referencial en el procés d’aprenentatge de les diverses llengües a l’escola.

En l’actual societat de la informació resulta també imprescindible tenir una competència suficient en més d’una llengua i ser capaç de comunicar-se eficaçment en d’altres. És per això que, l’aprenentatge de la llengua castellana es treballa alternant-se amb la catalana, aprofitant les estructures comunes de totes dues llengües, és a dir, un aprenentatge integrat de les llengües.

El procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura l’iniciem a educació infantil, partint de situacions contextualitzades i significatives. Un cop aquest està assolit, es desenvolupa el treball de les tipologies textuals al llarg de la primària.

L’alumnat s’inicia en l’aprenentatge de la llengua anglesa en l’etapa de primària, partint sobretot de contextos d’interacció oral, per més endavant passar al treball de contextos escrits.

iniciació al procés d’aprenentatge  de lectura i escriptura