Jornades

JORNADES PER VIURE L’ESCOLA

Les “Jornades per viure l’escola” van començar a celebrar-se durant el curs 1992-93 i és una de les nostres propostes  més consolidades.

Cada any gaudim d’uns dies molt especials vinculats a la participació de les famílies, l’alumnat i les mestres.  Les Jornades són un espai compartit de trobada de tota la comunitat educativa i alhora una oportunitat per aprofundir en els eixos fonamentals del nostre Projecte Educatiu: escola catalana, diversa, coeducativa, oberta i participativa.

En aquest sentit,  obrim les propostes a les necessitats i al debat intern i això ens ha portat, al llarg d’aquests anys, a reflexionar i a ampliar la nostra mirada al voltant de temes com la coeducació, la diversitat, el joc, els conflictes, la por, les emocions, l’art, la natura, el barri.

Les Jornades s’articulen a partir dels tallers que proposen els diferents cicles. Aquestes tallers giren al voltant del que s’ha treballat amb les nenes i els nens. Les famílies són convidades a participar amb un format que va variant segons la temàtica: tallers d’art i creativitat, d’escriptura, representacions i teatre, jocs,  poesia.  L’objectiu principal és crear aquests espais de relació entre tota la comunitat educativa amb un objectiu comú.

La cloenda d’aquests dies de “ Jornades per viure l’escola”, és l’exposició final i el FLASHMOB, que, des de la programació d’àmbit de música, convida a tothom a ballar seguint una coreografia prèviament treballada a totes les aules.