Aspectes organitzatius

Durant el curs 2021-22, s’ha de consultar el Pla d’inici de curs on s’hi troben els canvis degut a la situació sanitària.

________________________________________________________________________________________________

HORARI DE l’ALUMNAT

L’horari habitual al llarg del curs és:

• Educació Infantil i Educació Primària:

• Matí: de 9:00 a 12:30

• Tarda: de 15:00 a 16:30

ENTRADES

• Al matí,(9:00 a 9:10) i a la tarda( 15:00 a 15:10) l’entrada de tot l’alumnat serà per la porta del carrer Castelao.

• Un cop tancada la porta l’entrada serà pel carrer Natzaret i s’haurà de signar la graella de retard.

• Per no interrompre el funcionament normal de la classe, cal que l’alumnat sigui ben puntual. Si arriba tard, cal justificar-ne el motiu.

• És convenient que eviteu deixar els nens i les nenes sols a la porta del carrer molt abans de l’hora d’entrada.

• Si no és per un motiu d’urgència i per tal de no perjudicar l’inici de les activitats, convé que no aprofiteu el moment de l’entrada per parlar amb la tutora o amb el tutor.

• Si heu de fer alguna gestió al despatx heu d’esperar per a accedir-hi 5 minuts després de l’hora d’entrada de l’alumnat.

SORTIDES

• Al migdia i a la tarda la porta d’accés a l’escola és la del carrer Castelao per a tots els cursos.

• Les famílies d’Educació Infantil us podeu situar al pati d’Infantil davant de l’aula corresponent. Les famílies de P5 us podeu situar davant la porta de vidre de l’aula.

• Les famílies d’Educació Primària podeu esperar la sortida de la vostra filla o del vostre fill a la zona de la pista assignada a cada grup.

• Cal informar a l’escola, quan la vostra filla o el vostre fill hagi de marxar acompanyat d’una altra persona no autoritzada, o també si es fa alguna modificació en l’autorització de sortides.

• Confiem en la col·laboració de tothom a l’hora de respectar aquestes normes.

DESPATX-SECRETARIA

Per a qualsevol consulta o gestió, l’horari en què us podrem atendre al despatx és :

de 9:00 a 9:30 del matí:  dimarts, dimecres i dijous

de 16:00 a 16:30h de la tarda: dilluns, dimarts i dijous

Fora d’aquest horari no us podrem atendre personalment a no ser que acordeu una altra hora amb antelació.

PUNTUALITAT I ASSISTÈNCIA

Són dos factors importants per a garantir adequadament el dret a l’educació i a una escolarització normalitzada. En tot cas, cal que la família justifiqui les faltes d’assistència o els retards a la tutora corresponent.

També s’ha de respectar la puntualitat a l’hora de venir a recollir el nen o la nena. En tot cas, si veieu que arribeu tard, és important que truqueu a l’escola per comunicar-ho i facilitar així una millor atenció de la vostra filla o del vostre fill.

BATES

Al Parvulari i al Cicle Inicial és necessari que portin una bata a l’escola per a poder-la utilitzar quan es cregui convenient.

A la resta de cursos també és convenient deixar una bata a l’escola per a les sessions de plàstica .

ESMORZARS I LLAMINADURES

Entenem que els nens i les nenes han d’esmorzar a casa abans de venir a l’escola. Per tant, si en porten, l’esmorzar de l’escola ha de ser lleuger i s’ha de poder menjar en poca estona.

D’altra banda demanem que els alumnes no vinguin a l’escola amb llaminadures (pipes, xiclets, caramels…)

NORMATIVA SANITÀRIA

PREVENCIÓ

Per tal de vetllar per la salut de l’alumnat afectat i reduir al màxim el risc de contagi, és convenient que no assisteixin a l’escola els alumnes i les alumnes que no estiguin del tot recuperats i que manifestin les següents simptomatologies:

*Febre *Diarrees o vòmits *Estomatitis( llagues a la boca)

*Tos persistent *Erupcions contagioses o fongs *Conjuntivitis.

*En el cas dels polls, cal que ho comuniqueu a la tutora i que seguiu un tractament per eliminar-los per a poder assistir a l’escola.

MALALTIES

En cas d’altres malalties es procedirà segons el criteri del servei de pediatria. És important que les famílies facilitin les informacions i criteris del metge o la metgessa si creuen que pot haver-hi risc de contagi. En tot cas els nens i les nenes no s’han de reincorporar a l’escola fins que ho recomani el servei de pediatria.

Cal, doncs, que tingueu prevista una solució per a aquells dies en què el vostre fill o filla estigui malalt i s’hagi de quedar a casa.

ACTUACIONS DE L’ESCOLA

Quan un nen o una nena es posa malalt a l’escola, la família serà avisada i caldrà venir-lo a buscar el més aviat possible. Si la comunicació no és possible, i en cas de necessitat, se’l portarà a un centre mèdic.

En cas de petits accidents els nens i les nenes seran atesos a l’escola. Si es requereix fer una visita mèdica no urgent, s’avisarà a la família o s’anirà a un centre mèdic si la comunicació no és possible,

Si la intervenció dels serveis mèdics és urgent, s’establirà la comunicació amb la família al mateix temps que el nen o la nena és conduït a un centre hospitalari.

Si es requereix una decisió urgent,la família delegarà a l’escola l’autorització de decisions mèdico – quirúrgiques, sota la direcció facultativa pertinent.

MEDICAMENTS

S’ha d’evitar en el possible l’administració de medicaments dins l’horari escolar.

Tot i així, si fos necessari fer-ho, cal la prescripció mèdica i l’autorització de la família per escrit.

En qualsevol cas, el medicament s’entregarà personalment a la tutora

i mai podrà ser portat en mà o a la motxilla per la nena o el nen.