Ja tenim el diploma del projecte EXPLIQUEM EL BARRI

Expliquem el Barri és un projecte compartit del camp d’aprenentatge de Barcelona amb escoles de la ciutat.

Els projectes compartits són propostes innovadores dels camps d’aprenentatge que pretenen incidir en la manera de treballar amb els alumnes a partir d’una situació o un problema que els porti a fer-se preguntes sobre un fenomen determinat. Tot l’aprenentatge es fa en grups cooperatius i no se centra només en aspectes estructurals o històrics, sinó que es posa l’èmfasi en aspectes socials, mediambientals i naturals. Mitjançant un treball interdisciplinari d’elaboració d’itineraris, enquestes a peu de carrer, anàlisis mediambientals i exploració de la biodiversitat, es pretén aconseguir una visió global del propi entorn.

A més del treball de recerca al mateix centre, cada grup classe fa, amb la participació dels docents del camp d’aprenentatge, tres sortides: un recorregut guiat pel mateix alumnat pels llocs que han considerat més representatius del barri; un treball de camp de recollida de dades a partir d’enquestes a veïns i comerciants, l’anàlisi del trànsit i la contaminació acústica, i la identificació d’arbres i ocells; i una visita a una entitat administrativa o associativa del barri.

Com a producció final del projecte, cada centre elabora una presentació compartida amb la resta de participants i, en la mesura de les opcions de cadascun, amb altres membres de la comunitat: companys d’altres cursos, famílies i entitats del barri (en aquest cas es tracta d’un bon exemple de model d’aprenentatge-servei).