Situació d’aprenentatge: com podem estar millor a l’aula?

El grup de les flautes d’èmbol hem començat una nova situació d’aprenentatge (si vols saber què és una SA ho deixem al final de l’article explicat). Tot parteix del problema de què a l’aula hi ha molts moments amb molt soroll i a més hi ha infants que els hi molesta perquè es tapen les orelles. També hi ha dos infants que han estat intervinguts de les oïdes i és una realitat que compartim amb la resta del grup. D’aquí ens sorgeix la pregunta en referència al soroll de: com podem estar millor a l’aula?

És per això que després de fixar el nostre objectiu i pregunta, fem hipòtesis sobre els espais de l’escola i al carrer on pensem que hi ha molt soroll i poc soroll i investiguem amb un sonòmetre en diferents moments del dia. També coneixem l’oïda per dins i com funciona per sentir i escoltar. Finalment, veiem diferents maneres de mesurar el soroll, fins i tot descobrim la Micro:bit. Coma producte final, fem una roda per saber quin volum podem tenir per estar bé en cada moment del dia i espai de l’escola. 

Les situacions d’aprenentatge tenen una estructura semblant als projectes o les unitats didàctiques, però tenen algunes diferències que fan que no sigui el mateix. Les situacions d’aprenentatge parteixen d’un canvi de decret que hem tingut a educació infantil (i educació bàsica) a partir del febrer de l’any passat. Una SA (situació d’aprenentatge) parteix d’un context proper a l’infant o de la seva quotidianitat, que fa que hagi de mobilitzar uns sabers (antics continguts) per tal de poder resoldre un repte o pregunta. Aquestes SA també tenen un producte final fruit de les diferents investigacions que s’han fet per respondre les preguntes o els objectius marcats.

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>