Sant Jordi 2024

Ja tenim Sant Jordi a tocar, us deixem la programació de la festa literària del pròxim 23 d’abril que farem a l’escola de forma interna. És un dia en què treballem la figura i obra de J.V. Foix, poeta que dona nom a l’escola. Com veieu serà un dia ple d’activitats i tallers. 🌹🐲

Little Village

Els dimarts a la tarda la comunitat de mitjanes gaudeix dels espais d’aprenentatge. Un d’aquests espais és el Little Village. En aquest espai poden trobar 5 racons de joc simbòlic com són el restaurant, el supermercat, l’hospital, les disfresses i el taller mecànic.

Primerament, cal saber que el joc simbòlic és un joc lliure on els infants juguen a ser adults, “juguen a la vida”, assajant i assimilant els processos de la vida que passen al seu voltant.

Aquest tipus de joc com a tal té molts beneficis. Entre ells, l’expressió de sentiments, la resolució de conflictes, enriquir el coneixement social entenent els rols que es desenvolupen als diferents racons, augmentar la seva creativitat, autonomia i curiositat, entendre les normes, etc. Des de l’àrea d’anglès, però, aprofitem aquest espai d’aprenentatge també per fomentar la parla en llengua anglesa aprenent nou vocabulari i expressions mitjançant la repetició i la dramatització de situacions vivencials per ells i elles.

Així doncs, gràcies al Little Village estimulem el vocabulari en anglès, l’expressió oral i la comprensió de l’infant tot establint unes bases a través del joc, de manera significativa, lúdica i manipulativa.

Especialista d’anglès

L’aigua és infinita?

Els nens i nenes d’I4-I5 B hem fet una investigació sobre l’aigua i ens hem fet preguntes sobre si l’aigua és infinita i com la podem cuidar. Us deixem un recull de fotografies dels nostres experiments i investigacions.

Integració Sensorial

La integració sensorial és un procés neurològic que organitza les sensacions del cos i de l’entorn. En rebre informació, el nostre cervell s’encarrega de processar-la correctament. L’infant produeix respostes adaptatives aprenent a planificar els seus moviments i la seva
organització de forma progressiva.

A infantil introduïm aquestes activitats per col·laborar el més possible en el creixement i evolució de tots els nostres alumnes. Al mateix temps sabem que el joc és una eina molt útil per afavorir la integració dels aprenentatges de forma natural, més lúdica i espontània.

Des de l’Equip de Diversitat utilitzem aquesta eina per observar el desenvolupament dels nostres infants i poder fer prevenció i acompanyament més adequat en cada cas perquè sabem que àrees com l’autoestima, la seguretat, el desenvolupament motor i les funcions cognitives, estan implicades en la pràctica de la integració sensorial.

Equip de Diversitat EE

Visibilitzem les dones músiques

Com ja sabeu aquest any, hem agafat la música com a eix transversal per anar treballant durant el curs. Cada classe té un nom relacionat amb la música, per carnestoltes ens vam disfressar d’instruments o elements musicals i com no podia ser, per reivindicar el 8 de març, Dia Internacional de la Dona treballadora, hem decidit fer visibles a dones músiques.

Segurament ens costa pensar en dones compositores, instrumentistes, directores d’orquestra del passat, ja que en el seu moment no se’ls va donar la importància que havien de rebre. Per això, és molt important donar a conèixer a dones que es dediquin a fer música, perquè tots i totes mereixem les mateixes oportunitats laborals!

Cada classe hem escollit una dona o un grup de música:

I3: Inma Shara, directora d’orquestra
I4/5 A: Rigoberta Bandini, cantant i compositora
I4/I5 B: Clara Peya, pianista i compositora
1r: Alícia de Larrocha, pianista i compositora
2n: Suu, cantant, guitarrista i compositora
3r: Sia, compositora i cantant
4t: Balkan Paradise Orchestra, grup musical
5è: Madonna, cantant i compositora
6è: Montserrat Caballé: cantant d’òpera

 

La lluna només la veiem a la nit!

Us presentem una situació d’aprenentatge que han resolt els infants del grup dels Ukeleles. En un altre article us explicàvem què vol dir una situació d’aprenentatge i us mostràvem un exemple i aquí us en deixem un altre.

Tot va començar quan uns quants infants estaven mirant per la finestra i no troben la lluna. Entre ells i elles comentaven:

  • Avui no està la lluna!
  • Però jo ahir quan encara no era de nit la vaig veure.
  • Com pot ser?
  • I un altre infant responia dient que no, que la lluna només la veiem a la nit!

Aleshores un altre infant va comentar, però perquè no podem trobar el sol a la nit? I aquesta inquietud la vam portar a la rotllana, per compartir-la amb la resta. I a partir d’aquí vam decidir investigar per què.

Us deixem algunes fotografies del procés d’investigació i del producte final del repte.