El nostre PROJECTE EDUCATIU (PEC) té per centre a l’alumne/a, l’atenció individualitzada, l’orientació personal i el tractament de la diversitat.
TRETS D’IDENTITAT
- Som una comunitat educativa acollidora que es planteja el desenvolupament integral de l’alumnat des de l’estimació i l’acompanyament.
- Fomentem una actitud inclusiva, equitativa i donem atenció personalitzada segons les necessitats de l’alumnat.
- Formem persones respectuoses, tolerants, col·laboradores, felices, generoses i capaces d’estimar-se, desenvolupant un pensament solidari, lliure, crític i creatiu.
- Potenciem la formació intel·lectual, emocional i social de l’alumnat, la coeducació, les tecnologies digitals i l’educació mediambiental, donant força importància a l’aprenentatge cooperatiu i de les llengües.
- La innovació pedagògica i la formació permanent són un element clau del centre.
- Treballem en xarxa amb els centres públics del districte amb un projecte educatiu compartit.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS
En l’aprenentatge
- Desenvolupament de l’autonomia personal, l’autoestima, la responsabilitat i la creativitat.
- Aprenentatge competencial amb introducció a la metodologia basada en l’observació i experimentació.
- Impuls de la competència comunicativa en els llenguatges: oral, escrit, matemàtic , artístic, digital, corporal.
- Acció tutorial grupal, individual i petit grup.
- Implicació de les famílies en el procés educatiu.
En el desenvolupament del currículum
- Aprenentatges funcionals i transversalitat dels coneixements.
- Aprenentatge cooperatiu.
- Atenció inclusiva a l’alumnat atenent les diferents necessitats educatives: especials, altes capacitats, socials.
- Treball entre alumnat d’edats i grups diversos (espais, apadrinaments…).
- Ús de la biblioteca per a impulsar el gust per la lectura.
- Ús de l’anglès en àrees no lingüístiques.
- Diversificació dels recursos didàctics (bibliogràfics, digitals, audiovisuals…) i incorporació de visites, sortides i estades pel desenvolupament del currículum.
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU
- Innovació metodològica i pedagògica: donem valor a la creativitat, atreviment, experimentació i exploració; divergència, perseverança, democratització i sobretot la cooperació. Comptem amb la comprensió i suport de tota la comunitat educativa del centre: famílies, AFA, alumnat, PAS, entitats del barri…
- Cohesió social: la nova forma de treballar (treball cooperatiu, projectes, comissions mixtes, treball de les emocions…) ens porta a una millora en la cohesió de la comunitat educativa. Treballem per a ser una escola oberta al barri amb aliances amb diferents entitats (Cuidem la Memòria, Vil·la Urània, Escola de música Trémolo, Fundació J.V. Foix, Putxet Esport, CAP Adrià…).
- Assoliment d’uns bons resultats educatius en les competències bàsiques i proves diagnòstiques de tots els alumnes.
- Implementació de l’equitat i la inclusió en el nostre model d’escola: treballem perquè tots els alumnes aconsegueixin l’èxit educatiu. Proporcionem les eines i recursos que cada infant necessita.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
- Organització dels alumnes
Flexibilitat en l’agrupament d’alumnes: grups flexibles, desdoblaments, agrupaments internivells i intercicles, grups cooperatius. - Organització del professorat
L’equip de mestres treballem coordinant-nos diàriament per tal de programar els aprenentatges i projectes globalitzats des de totes les àrees i implicant a tot el claustre. - Organització del currículum
Enfocament competencial, significatiu i globalitzat dels coneixements. - Organització flexible del temps, dels agrupaments en funció de l’activitat i de les necessitats de l’alumnat.
- Avaluació de l’alumnat i professorat
Avaluació competencial dels aprenentatges. L’Autoavaluació i Coavaluació com a part del procés tant de l’alumnat com del professorat. - Atenció a la diversitat
Oferim eines i recursos materials i personals adaptats a les necessitats de cada infant. Comptem amb un SIEI (Suport Intensiu per a la Escolarització Inclusiva) per a infants amb greus dificultats i AA (aula d’acollida) per alumnat nouvingut.