Projecte Educatiu de Centre

El nostre PROJECTE EDUCATIU (PEC) té per centre a l’alumne/a, l’atenció individualitzada, l’orientació personal i el tractament de la diversitat.

TRETS D’IDENTITAT

  • Som una comunitat educativa acollidora que es planteja el desenvolupament integral de l’alumnat des de l’estimació i l’acompanyament.
  • Fomentem una actitud inclusiva, equitativa i donem atenció personalitzada segons  les necessitats de l’alumnat.
  • Formem persones respectuoses, tolerants, col·laboradores, felices, generoses i capaces d’estimar-se, desenvolupant un pensament solidari, lliure, crític i creatiu.
  • Potenciem la formació intel·lectual, emocional i social de l’alumnat, la coeducació, les tecnologies digitals i l’educació mediambiental, donant força importància a l’aprenentatge cooperatiu i de les llengües.
  • La innovació pedagògica i la formació permanent  són un element clau  del centre.
  • Treballem en xarxa amb els centres públics del districte amb un projecte educatiu compartit.

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS 

En l’aprenentatge

  • Desenvolupament de l’autonomia personal, l’autoestima, la responsabilitat i la creativitat.
  • Aprenentatge competencial amb introducció a la metodologia basada  en l’observació i experimentació.
  • Impuls de la competència comunicativa en els  llenguatges: oral, escrit, matemàtic , artístic, digital, corporal.
  • Acció tutorial grupal, individual i petit grup.
  • Implicació de les famílies en el procés educatiu.

 En el desenvolupament del currículum

  • Aprenentatges funcionals i transversalitat dels coneixements.
  • Aprenentatge cooperatiu.
  • Atenció inclusiva a l’alumnat atenent les diferents necessitats educatives: especials, altes capacitats, socials.
  • Treball entre alumnat  d’edats i grups diversos (espais, apadrinaments…).
  • Ús de la biblioteca per a impulsar el gust per la lectura.
  • Ús de l’anglès en àrees no lingüístiques.
  • Diversificació dels recursos didàctics (bibliogràfics, digitals, audiovisuals…) i incorporació de visites, sortides i estades pel desenvolupament del currículum.

PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU

  • Innovació metodològica i pedagògica: donem valor a la creativitat, atreviment, experimentació i exploració; divergència, perseverança, democratització i sobretot la cooperació. Comptem amb  la comprensió i suport de tota la comunitat educativa del centre: famílies, AFA, alumnat, PAS, entitats del barri…
  • Cohesió social: la nova forma de treballar (treball cooperatiu, projectes, comissions mixtes, treball de les emocions…) ens porta a una millora en la cohesió de la comunitat educativa. Treballem per a ser una escola oberta al barri amb aliances amb diferents entitats (Cuidem la Memòria, Vil·la Urània, Escola de música Trémolo, Fundació J.V. Foix, Putxet Esport, CAP Adrià…).
  • Assoliment d’uns bons resultats educatius en les competències bàsiques i proves diagnòstiques de tots els alumnes.
  • Implementació de l’equitat i la inclusió en el nostre model d’escola: treballem perquè tots els alumnes aconsegueixin l’èxit educatiu. Proporcionem les eines i recursos que cada infant necessita.

 

CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA

  • Organització dels alumnes
    Flexibilitat en l’agrupament d’alumnes: grups flexibles, desdoblaments, agrupaments internivells i intercicles, grups cooperatius.
  • Organització del professorat
    L’equip  de mestres treballem coordinant-nos diàriament per tal de programar els aprenentatges i projectes globalitzats des de totes les àrees i implicant a tot el claustre.
  • Organització del currículum  
    Enfocament competencial, significatiu i globalitzat dels coneixements.
  • Organització flexible del temps, dels agrupaments en funció de l’activitat i de les necessitats de l’alumnat.
  • Avaluació de l’alumnat i professorat
    Avaluació competencial dels aprenentatges. L’Autoavaluació  i Coavaluació com a part del procés tant de l’alumnat com del professorat.
  • Atenció a la diversitat
    Oferim eines i recursos materials i personals adaptats a les necessitats de cada infant. Comptem amb un SIEI (Suport Intensiu per a la Escolarització Inclusiva) per a infants amb greus dificultats i AA (aula d’acollida) per alumnat nouvingut.