Projectes pedagògics i d’innovació

  • Projecte d’innovació Caixes d’Aprenentatge: Matemàtiques manipulatives (des del curs 2020-21)
    Es tracta d’una metodologia pròpia de l’escola Poeta Foix basada en les nostres necessitats. Pretén crear una línia d’escola que contempli l’aprenentatge manipulatiu oferint a les mestres recursos d’aula. Infografia de Caixes d’Aprenentatge Manipulatives.
  • Projecte Joves Docents (2023-24)
    Aquest curs hem començat un nou projecte amb els i les estudiants de 4t ESO de l’Institut Menéndez y Pelayo dins la seva àrea de Servei Comunitari. L’objectiu de Joves docents és que l’alumnat participant prepari i imparteixi una unitat didàctica o situació d’aprenentatge a alumnat de 5è i 6è de primària i que col·labori amb aquest alumnat més jove per donar a conèixer la realitat de l’institut del qual formen part.
  • Turisme pedagògic (des del curs 2021-22)
    Entenem l’educació, també, com un moment únic d’intercanvi d’experiències entre centres per tal de promoure noves pràctiques metodològiques. És per això, que la nostra escola, rep i fa visites a altres centres que són d’interès per la nostra escola en benefici de tota la comunitat educativa.
  • Projecte d’innovació Eines per al canvi educatiu (2020-23)
    Programa Xarxes per al canvi per aplicar noves metodologies transversals en l’aprenentatge: treball cooperatiu, projectes, racons, espais oberts, ambients, aprenentatge cooperatiu, avaluació…
  • Projecte d’innovació Laboratoris de Transformació Educativa.
    Programa d’innovació educativa que fomenta l’èxit educatiu per a tot l’alumnat a través de processos de transformació i millora acordats pels centres i que modifiquen la finalitat educativa, l’avaluació, l’organització de centre i les pràctiques d’ensenyament/aprenentatge.
  • Projecte GEP (anglès)
    Projecte d’innovació del Departament que promou metodologies per a l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (anglès) a través de projectes interdisciplinaris amb l’objectiu de millorar la competència comunicativa de l’alumnat i fomentar el treball cooperatiu.
  • Estratègia Digital de Centre.
    L’estratègia Digital de Centre l’Escola Poeta Foix és un instrument pràctic que té per finalitat formalitzar l’ús de les noves tecnologies en el marc de l’autonomia de centre i del Projecte Educatiu de Centre (PEC).
  • Biblioteca escolar i Pla d’impuls de la lectura
    Apadrinament lector, contacontes, club de lectura, col·loqui escriptor/alumnes, marató de la lectura…
  • Pla de convivència
    Fomentar la cultura de la pau juntament amb els valors que fan possible preservar i enriquir la vida de totes les persones.
  • Projecte de diversitat
    Adaptar el treball de la nostra escola a les característiques i necessitats de cada un dels nostres infants.
  • Pla d’emocions
    Ajudar a l’alumnat de tot el centre a desenvolupar la competència emocional.
  • Projecte 1,2,3… Emoció!
    És un programa de promoció de la salut i prevenció de conductes de risc mitjançant el desenvolupament de competències emocionals pels més petits de l’escola. Els Equips de Salut Comunitària de l’Agència de Salut Pública de Barcelona proporcionen assessorament continu per a la implementació del programa.
  • Projecte Parlen els nens i nenes
    És un programa de recerca i participació sobre “com estan” els infants a la ciutat, des del seu punt de vista i amb el seu protagonisme. L’objectiu fonamental del programa Parlen els nens i nenes és generar coneixement sobre el benestar de la infància vinculat a l’agenda pública per contribuir a millorar polítiques locals i enriquir debats socials.
  • Projecte Escolta’m
    Escoltar-nos és la base de la proposta de tutoria personalitzada basada en el desig d’escoltar, de comprendre, de no jutjar, i poder transmetre a cadascun dels nostres alumnes: “Tu m’importes”. Un projecte on l’alumnat pren el protagonisme en la conversa en petit grup i el docent desenvolupa l’art de la conversa per ajudar l’alumnat a construir i organitzar el seu pensament des de la vinculació emocional. Per primària
  • Projecte d’espais-ambients
    Respectar el procés de desenvolupament de l’alumnat, possibilitant que l’alumna/e pugui construir-se a si mateix de manera autònoma.
  • Projecte Aprenentatge Cooperatiu
    Compartim els coneixements per aprendre més i millor.
  • Programa Aprèn a Nedar
    Natació escolar a 1r curs de primària. L’activitat es fa en horari lectiu i dins de l’àrea d’educació física al Centre Esportiu Putxet.
  • Projecte MusicFoix
    Aliança amb un expert en música conjuntament amb la mestra de música del nostre centre per fomentar la competència artística musical per l’alumnat de 3r i 4t EP.
  • Projecte Expliquem el barri
    Projecte del Camp d’Aprenentatge per l’alumnat de 5è que consisteix a entendre i compartir, amb altres centres, l’evolució del mateix barri com el resultat d’un procés històric evolutiu.
  • Programa Servim-nos
    Projecte de l’espai de menjador amb l’objectiu de donar autonomia a l’alumnat per assumir responsabilitats i adquirir bons hàbits alimentaris.
  • Projecte Formigues cooperatives
    Els alumnes de diferents escoles de Catalunya després d’experimentar reptes cooperatius a la classe d’educació física n’inventen de nous, els comparteixen amb altres escoles de manera telemàtica a través d’un espai web, els proven, els milloren i en fan una valoració.
  • Projecte Escola Refugi Climàtic
    Aquest projecte, gestionat pel Consorci d’Educació i finançat per l’Ajuntament de Barcelona, s’emmarca en un programa europeu per adaptar les escoles al canvi climàtic.
  • Centre formador de l’alumnat en pràctiques
    Col·laborem amb les universitats fent la formació pràctica dels estudiants dels Graus d’Educació infantil i d’Educació primària.
  • Escola Verda
    L’escola manifesta el compromís amb l’educació per la sostenibilitat. En els darrers tretze anys hem consolidat bones pràctiques i desenvolupant accions de millora amb relació al medi ambient. El projecte triennal (2020-23) s’anomena Escola verda, sostenible solidària i oberta al barri.
    També com cada curs, l’alumnat del grup de mitjans (1r,2n i 3r) participa en el Pla de Consum de fruita fresca, a l’hora d’esmorzar.
  • Projecte Protegim l’escola
    Projecte de l’Ajuntament de Barcelona que vetlla per la transformació de l’entorn de l’escola, posant al centre la seguretat i el benestar dels nens i nenes a través de diverses accions: Pacificació del trànsit en l’entorn escolar: amb la millora dels accessos a les escoles i ampliació de les zones d’estada i del verd, incorporant nou mobiliari urbà: bancs, jardineres…
  • Treball en xarxa amb els centres públics del districte i amb serveis i entitats de l’entorn.
  • Programa Temps de Barri, temps educatiu compartit
    Pati obert a les famílies, dissabtes de 16:00 a 20:00 h. Amb aquest programa el barri disposa d’un espai de joc i d’interrelació per a tots/es els infants, adolescents i famílies.
  • Projecte J.V.Foix. L’objectiu és apropar als nens i nenes al coneixement del llenguatge poètic, proporcionant-los pautes i recursos perquè facin una bona lectura, recitació i interpretació d’un poema, segons el nivell. A través de les diferents activitats els i les alumnes descobreixen una altra manera de llegir i d’interpretar poesia.
  • ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenibles). L’Agenda 2030 és una agenda integral i multidimensional —referida a les tres dimensions del desenvolupament sostenible (l’econòmica, la social i l’ambiental)— i d’aplicació universal, i es desplega mitjançant un sistema de 17 objectius de desenvolupament sostenible, a través dels quals es proposa abordar els grans reptes globals, des de la lluita contra la pobresa o el canvi climàtic fins a l’educació, la salut, la igualtat de gènere, la pau o les ciutats sostenibles. Cada ODS inclou diferents metes (en total 169) que contribueixen al compliment de l’objectiu. A la nostra escola, els programes, projectes i metodologia queden recollits en aquests.