Història

El 1895 els futurs marquesos de Julià van construir una torre d’estiueig a Sant Gervasi, a l’actual carrer Balmes 298.

L’any 1929 els marquesos de Julià van llogar la torre i jardins a un grup d’intel·lectuals vinculats al món de l’educació per a posar en marxa una escola de pàrvuls de caràcter progressista anomenada Institución Cultural Pedagogium. L’escola seguia els mètodes Montessori i Decroly i es preocupava per incorporar a les aules les metodologies didàctiques que potenciaven l’ensenyament actiu.

El 1941, es va obrir el grup escolar de nenes i pàrvuls Argentina, com a escola pública municipal.

El 1976 es va voler enderrocar i fer-ne blocs de pisos. La reacció de les famílies, de l’Associació de veïns de Sant Gervasi i de diferents grups polítics, sindicats i entitats de tota mena ho van impedir.

El 1987 es va inaugurar el nou centre amb una nova edificació que respectava la torre modernista on va començar l’escola. Més endavant, l’escola República Argentina es va fusionar, de forma progressiva, amb l’escola Uruguay, situada al c/Vallirana n.2, passant a denominar-se República Argentina-Uruguay (Ordre 16-6-89)

A partir de la Resolució del 13 d’abril de 1999 (DOCG 9/12/1996) s’anomena  Escola Poeta Foix.