Ja tenim compostador

A la nostra escola tenim un petit hort, on cuidem les nostres plantes i experimentem. La terra de mica en mica perd fertilitat i no aporta suficients nutrients a les nostres plantes, per això vam decidir tenir una granja de cucs o compostador on  temin cucs vermells  de Califòrnia, que s’alimenten de les restes orgàniques dels nostres esmorzar.

Serà el grup de petits, en les tardes diferents qui recollirà aquestes restes i les dipositarà a la  nostra granja, i serem nosaltres els responsables de la seva cura.

La feina d’aquests cucs és fer compost. Transformar la matèria orgànica. (Menjar i fer caca)

Si  compostem …

• Millorem la gestió dels residus de l’escola.
  • Observem un cicle natural complet (el cicle de la matèria).
  • Obtenim un producte fertilitzant molt ric en humus.
  • Fomentem la fertilitat natural del sòl de l’hort i el jardí.
  • Fomentem la participació i implicació de la comunitat educativa.
  • Fomentem la responsabilitat, la seva cura  els ajuda a madurar i afavorir la confiança.

El grup de petits hem muntat el compostador, la granja de cucs, i hem observat els seus inquilins.