Formigues cooperatives

Aquest any a les sessions d’educació física hem treballat alguns dels esports a través de reptes cooperatius. El projecte s’anomena Formigues Cooperatives i és un projecte que s’engloba a nivell de tota Catalunya, on escoles voluntàries participem creant reptes nous per treballar aspectes del currículum d’una manera diferent, menys guiada i més autònoma, de manera que els i les alumnes aprenguin a ajudar-se per aconseguir una fita plegats.

A la vegada, és un projecte en xarxa de manera que també crearan aquests reptes amb una finalitat: que els companys i companyes d’altres escoles els provin i els valorin. D’aquesta manera practiquen l’avaluació, autoavaluació i coavaluació. Durant el projecte treballaran reptes d’iniciació esportiva: salts, girs, quadrupèdies… així com treball de força, resistència, flexibilitat o la velocitat. L’objectiu del repte sempre és en petit grup, i no podran superar-lo si no ho aconsegueixen plegats, sigui quina sigui la condició física de cada aspirant.

El secret perquè aquest projecte funcioni és l’assignació de rols. Cada alumne té una part petita de la qual és responsable, i això fa que tinguin més consciència de grup i practiquin les seves habilitats socials per convèncer i ajudar al bon caliu del grup.

Després de treballar-ho, valorem molt positivament aquest projecte i des de l’escola Poeta Foix pensem que caldria donar-li continuïtat al llarg dels anys. Ens agrada que els alumnes experimentin, de forma guiada, però autònoma, amb diversos materials i relacionant-se amb els companys i companyes per tal de crear sinergies que millorin el rendiment esportiu i el clima de treball i companyonia a l’aula.