Cicle Superior

5è – visita a l’arxiu municipal

L’alumnat de 5è ha anat de visita a l’Arxiu Municipal per tal de buscar informació històrica sobre el nostre passeig. Malauradament no han pogut trobar massa informació rellevant. Ens han passat la informació en aquest video:

vlcsnap-2017-04-25-19h35m12s537

I també han elaborat aquest petit informe:

ABANS-ARA_Página_5

6è – la potabilitzadora

(galeria fotogràfica)

L’alumnat de 6è hem visitat la font de la Boca de la Mina i la planta potabilitzadora, les quals estan situades al nord del passeig de la Boca de la Mina.

CIMG5926

Hem après moltes coses, i ara us les volem explicar.

La planta potabilitzadora de Reus té la funció de potabilitzar l’aigua, és a dir netejar-la i posar-hi les substàncies químiques necessàries, perquè arribi l’aigua a les cases de la ciutat en perfectes condicions sanitàries.

Primerament, en una sala, vam veure un vídeo on es veia tot el circuït que fa l’aigua, des de que entra a la planta, fins que surt ja potable. Tota aquesta aigua s’emmagatzema en un dipòsit gran, situat davant de la planta. I des d’allí, per les canalitzacions internes, arriben a totes les cases de la ciutat.

CIMG5929

L’aigua de la planta arriba de 3 llocs diferents:

• del riu Ebre (el 60% del total)
  • dels pantans de Riudecanyes i Siurana (30%)
  • de les mines de la ciutat, sobretot de la mina Monterols, que està situada sota de la font de la Boca de Mina (10% del total).

L’aigua que arriba del riu Ebre no es tracta a la planta ja que arriba tractada i es posa directament al dipòsit gran de la planta.

Les aigües que arriben dels pantans de Riudecanyes i Siurana i de la mina Monterols, sí que es tracten  a la planta, abans de conduir-les al dipòsit general.

CIMG5942

Cada dia, aproximadament, es gasta un dipòsit ple, és a dir, uns 700.000 metres cúbics, per tal d’abastir tota la ciutat de Reus.