2na sessió de treball del grup d’infants i del grup d’adultes amb Voltes Cooperativa

PROJECTE DE TRANSFORMACIÓ DEL PATI DE L’ESCOLA CASAS
CASAS RESPIRA. PER UNA ESCOLA MÉS SOSTENIBLE

El passat 27 d’octubre el grup motor d’infants es va reunir, de la ma de Voltes cooperativa, per fer la sessió de disseny amb l’objectiu de fer propostes concretes de lloc i elements que es podrien construir al pati.

El grup de treball d’infants (GMI) es reuneix de forma presencial a l’aula. Hi ha tres representants de 4t curs, tres representants de 5é curs i tres representants de 6é curs. En total tres grups de tres infants que treballen de forma independent sobre els objectius de la sessió i al final ho posen en comú. Un cop finalitzada la sessió els representants de cada curs fan una explicació de l’activitat a la seva classe per poder compartir les reflexions amb els companys i incorporar les seves aportacions.

Cada grup (4rt – 5é – 6é) ha elaborat un plànol amb propostes concretes de llocs i d’elements que es poden construir al pati. Amb el suport d’unes imatges de referència que responen a les propostes i suggeriments fets per l’alumnat de les classes.

Fem un anàlisi de l’equilibri entre els tres grups d’ambients (natura-calma-moviment) en les propostes del GTI. Observem com la síntesi de les propostes dels grups de representants dels infants es concentren en millorar en primer lloc els espais de calma, en segon lloc natura i per últim, per ser el grup menys nombrós de propostes, els espais de moviment.

El  grup de treball d’adultes es va trobar el passat 29 d’octubre per fer també la sessió de disseny amb Voltes Cooperativa, amb l’objectiu de fer també proposes concretes de llocs i d’elements que es poden construir al pati.
Aquest es reuneix de forma virtual. Treballa en paral·lel al grup d’infants, sempre després d’haver fet l’activitat sobre la mateixa temàtica amb els infants.

És el moment per compartir si entre famílies i mestres, més enllà de les imatges de referència, hem pensat propostes i de definir quines serien les actuacions prioritàries i més viables tenint en compte recursos. Establim dues fases: una primera intervenció de petita escala al gener, i una segona més a llarg termini durant el 2021.

Per saber més…