Projecte

TRETS D’IDENTITAT:

Som una escola pública catalana que ens definim com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat.

Els trets d’identitat diferencials del nostre centre són:

  • Treball dels ensenyaments artístics.
  • Escola inclusiva i d’equitat. Respectem la diversitat del nostre alumnat (diferents capacitats, interessos, ritmes d’aprenentatge, cultura…) i adeqüem els nostres recursos a atendre les necessitats educatives sorgides d’aquesta diversitat.
  • Utilització de les noves tecnologies.
  • Tractament globalitzat i funcional dels aprenentatges.
  • Centre d’agrupament d’alumnes amb dèficit auditiu, modalitat oral.
  • Èmfasi en la formació humana i social.
  • Participació en diferents projectes d’innovació educativa. Donem resposta al nous reptes educatius de la societat actual.
  • Participació en el programa Escoles + Sostenibles. Entenem la sostenibilitat com a eix vertebrador de tota la comunitat educativa.

PILARS PEDAGÒGICS/ BASES DEL MODEL EDUCATIU:

Les bases del nostre model educatiu es basen en els set principis de l’aprenentatge:

  1. L’alumnat és el centre de l’aprenentatge.
  2. L’aprenentatge és de naturalesa social: cal fomentar l’aprenentatge cooperatiu ben organitzat.
  3. Les emocions són part integral de l’aprenentatge: els docents estan en sintonia amb les motivacions dels alumnes i amb el paper clau que tenen les emocions.
  4. L’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals.
  5. L’esforç de tot l’alumnat és clau per a l’aprenentatge.
  6. L’avaluació continuada afavoreix l’aprenentatge: expectatives clares i estratègies d’avaluació coherents.
  7. Aprendre és construir connexions horitzontals entre les àrees de coneixement i matèries; també amb la comunitat i amb el món en general.

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:

  • Desenvolupar les capacitats personals i habilitats socials per aprendre a conviure en societat..
  • Adquirir i desenvolupar les competències comunicatives, matemàtiques, artístiques i digitals.
  • Desenvolupar la capacitat d’aprendre a aprendre i promoure la cultura de l’esforç.
  • Potenciar i afavorir el desenvolupament i l’expressió del sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat.
  • Prendre consciència de la importància del medi ambient i de la necessitat de preservar-lo, afavorint conductes sostenibles.
  • Fomentar el coneixement de les tradicions, els costums i la cultura del entorn.
  • Promoure la participació dels alumnes en la gestió i organització del centre.
  • Organitzar els recursos que permetin l’atenció a la diversitat de l’alumnat.

CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA:

L’Escola Casas és un centre d’una sola línia dividit en dues etapes: educació infantil i primària. El claustre està format per mestres tutors, de suport i especialistes. Compta amb la implicació d’un equip de mestres impulsors per tirar endavant els diferents projectes.

El centre treballa des de la reflexió amb el propòsit de donar resposta als reptes actuals. Actualment, participa en un procés de transformació per adaptar-nos als canvis culturals i socials del segle XXI.

S’afavoreix el treball interactiu i de col·laboració en les diferents activitats d’ensenyament i aprenentatge afavorint desdoblaments i agrupacions flexibles en les dues etapes.

Es parteix del coneixement i l’atenció personalitzada dels alumnes per valorar la seva evolució.

PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:

Activitats d’ensenyament i aprenentatges destacades:

  • El treball per racons a educació infantil.
  • Tardes en família.
  • Els tallers de llengua.
  • Els tallers de teatre.
  • Participació en la xarxa “Escoles + sostenibles”. Projecte pati.
  • Sortides pedagògiques i colònies escolars.
  • Olimpíades escolars.
  • Setmana de la solidaritat.
  • Projecte de convivència.
  • Participació en les “Xarxes pel canvi”.
  • Projecte: la biblioteca escolar.
  • Interrogatori en 3r grau.
  • Festes populars.
  • Dansa Ara.
  • Cantània o projecte Single.
  • Letter’s Exchange.
  • Projecte ESAM.
  • Coordinació amb els instituts adscrits.

ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ:

L’escola promou la participació de tota la comunitat educativa a través dels diferents canals establerts: Consell Escolar, Comissions mixtes de treball, AFA, Claustre de mestres, etc.

L’AFA de l’escola treballa per:

  • Fomentar la participació de les famílies en les activitats de l’escola: delegats de curs, festa benvinguda famílies noves, comissions mixtes de treball.
  • Participa en el Projecte Educatiu mitjançant el Consell Escolar.
  • Complementa la tasca pedagògica de l’escola amb activitats extraescolars i xerrades per a les famílies.
  • Col·labora i dona suport en les activitats que porta a terme l’escola: olimpíades escolars, reciclatge de llibres, festes populars
  • Finança diversos projectes: Glifing, compra de material digital, el projecte pati i fons de llibres per a la biblioteca.

La participació dels alumnes s’afavoreix mitjançant els càrrecs de responsabilitat, les assemblees de classe, els delegats de nivell de curs, formant part d’algunes de les comissions de treball juntament amb els mestres.