TALLER DE CASTELLS!

A la Comunitat de Petits no parem! Després de que les famílies de I4 i I5 ens ajudessin amb el projecte de l’àliga i la mulassa, la família de l’Elna d’I5 ens ha preparat un taller de castells! La Montse (la seva mama) ens va fer tota l’explicació del funcionament de les colles, dels castells, de la roba, les coses que porten a la motxilla la canalla, amb l’ajuda de l’Arlet  (la germana gran de l’Elna i castellera de la Colla Joves) i de l’Òria i la Jana (castelleres de la Colla Vella). Vam aprendre moltes coses que no sabíem, per exemple, que l’acotxador/a ha de ser més petit/a que l’enxaneta o que el mocador que porten lligat a la faixa serveix per a que no molesti al casteller de sota en cas de que la faixa es desfaci. També vam poder veure que dins la motxilla, la canalla porten el seu casc, la seva faixa, un mocador i un protector per les dents. I després d’aquesta super explicació de la Montse, el Miquel (papa de l’Elna) ens esperava a l’entrada amb diferents jocs de construcció de castells i, el més important, ell mateix ens va fer de casteller per poder pujar damunt seu! El Miquel fa molts i molts anys que fa de casteller, des de que tenia 6 anys! I per això ens va ajudar moltíssim a l’hora d’atrevir-nos a fer d’enxanetes i acotxadors. Va suar la camisa!

Però la cosa no va acabar aquí… El Sergi Potau (pare de l’escola) i la Joana, la Nuredduna i l’Arlet, que formen part de l’escola de grallers de la Colla Joves, ens van tocar les gralles i el timbal, els instruments típics que sonen en qualsevol diada castellera. El toc de castells no el van poder tocar perquè és molt complicat i encara l’han d’aprendre, però van tocar 3 cançons molt ben tocades! La música als castells és molt important. Ens van explicar que gràcies a ella els castellers/es que estan a baix de tot poden saber com va el castell.

A més a més, el nens i nenes d’I5 van preparar un mocador per l’ocasió, fet amb tela i gomets que van anar fent els següents dies a classe. Un taller ben rodó!

Moltíssimes gràcies a tots i totes que el van fer possible!

No us perdeu les FOTOS