PROJECTE DE L’ÀLIGA!

Els nens i nenes d’I4 volem saber moltes coses sobre l’Àliga de Valls, perquè és el nom de la nostra classe i perquè ens agrada molt aquest element del bestiari. A qui li podem demanar ajuda per resoldre tots els nostres dubtes? La Judit i la Patricia segur que en saben molt, però… i si preguntem a les nostres famílies? Apa Judit, afanya’t a escriure un correu a tothom i que ens preparin unes activitats a l’alçada! I així ha sigut: han estat tres dies de no parar, àliga amunt i àliga avall! Fins i tot han col.laborat nens i nenes més grans de l’escola! Voleu que us ho expliquem? Som-hi!

DILLUNS 9 D’OCTUBRE AL MATÍ

Anem a veure l’Àliga a l’Ajuntament! Una de les preguntes que ens haviem plantejat era on vivia. Alguns/es deiem que vivia a l’Ajuntament i ho vam anar a comprovar. Però no només hi havia l’Àliga gran, sinó que també hi havia l’Àliga petita! La vam poder veure, tocar i posar-nos a sota. La vam estar observant, vam resoldre alguns dubtes i vam fer noves hipòtesis: passaria per la porta de la classe? El colom que porta a la boca és viu? Pesa molt? Quantes potes té? Fins i tot ens van regalar, de part de l’alcaldessa, un got de les festes de Sant Joan passades, tot un detall! De passada, vam baixar a veure els gegants i ens vam fer una foto tots plegats/des. Però després no vam tornar a l’escola. El pare del Martí M. va tenir la idea d’anar a esmorzar i jugar a la Plaça dels Quarters i de bon grat, vam complir els seus desitjos! Va ser un matí xul.líssim i diferent.

DILLUNS 9 D’OCTUBRE A LA TARDA

Sabeu el conte de “L’Àliga i la corona màgica”? La Lidia i la Miriam si, i van venir a la classe a explicar-lo. Vam estar molt atents, tot i que molts de nosaltres ja el sabiem i volíem posar-hi cullerada. Després d’explicar-nos el conte a la catifa, vam anar davant del paper d’embalar on teniem les preguntes a resoldre. Elles ens van ajudar a respondre algunes preguntes: resulta que l’Àliga gran pesa 68 quilos i la petita, 12. Estan fetes de fibra de vidre i porta corona de color groc perquè és la reina. També ens van dir que no podia volar i que la va construir Anton Gurí, entre d’altres moltes coses! Si que en saben, aquestes mames!

DIMARTS 10 D’OCTUBRE AL MATÍ

Però ens agrada molt l’acció i dimarts va ser el dia perfecte per aprendre a ballar el ball de l’Àliga. La Berta i l’Òria de Cinquè ens van fer una petita explicació sobre la seva història i ens van ensenyar què fa servir l’àliguer (això també ho vam aprendre) per fer ballar la bèstia: unes espardenyes i una faixa. Vam demanar ajuda a la Mariona, la Nia i el Guifré de Segon i a l’Emma, la Bianca i l’Aniol de Tercer, que van fer d’aligons quan eren un xic més petitons. Amb l’ajuda de l’Àliga de la classe i la música… endavant! Va ser molt divertit! Després de veure com ballaven vam fer grups i ho vam fer nosaltres. Tot un espectacle! Serem algun/a de nosaltres futurs aligons? No us perdeu els vídeos!

DIMARTS 10 D’OCTUBRE A LA TARDA

Sabeu que tenim un avi a la classe que és un artista? Però de veritat, eh?! El Lluis Cebrián, l’avi del Martí C, és un dibuixant de raça. Dimarts a la tarda va venir a demostrar-ho. Li vam preparar un paper d’embalar ben gran i un dibuix de l’àliga. Ell va portar el carbonet i ens va deixar bocabadats! Simplement mirant el dibuix, ens va dibuixar l’àliga en una mica més de mitja hora. Mentrestant, el Martí C, ens anava explicant com dibuixava el seu avi a casa seva: ho feia al seu despatx, amb unes pintures que es mullaven i eren com fang (aquarel.les) i que havien d’estar en silenci perquè s’havia de concentrar. El resultat no ens va deixar gens indiferents. Semblava que sortia del paper i es posava a ballar allà mateix! Moltes gràcies Lluís!

DIMECRES 11 D’OCTUBRE AL MATÍ

No deixem el dibuix, però ara no només mirarem com es fa, sinó que nosaltres serem els autèntics dibuixants! el Jordi Ga és cosí de la Miriam, la mare del Sergi, i és l’il.lustrador del conte “L’Aliga i la corona màgica” que dilluns a la tarda ens van explicar la mateixa Miriam i la Lidia, la mama del Martí M. Va tenir l’amabilitat de venir a fer-nos una classe magistral de dibuix. Ens va explicar coses molt pràctiques a l’hora de fer un dibuix, per exemple, que abans hem de mirar si allò que s’ha de dibuixar sembla alguna cosa coneguda i que sigui fàcil. El cos de l’àliga té forma de plàtan: doncs fem un plàtan. I vam continuar amb mitja síndria, una taronja, un didal… així fins aconseguir fer totes les seves parts. Ja us arribarà a casa el dibuix que han fet! Alguns/es van necessitar una mica d’ajuda, però com va dir el Jordi, s’ha d’insisitir i no abandonar, perquè al final sempre surt!

DIMECRES 11 D’OCTUBRE A LA TARDA

I arribem al final de la part del Projecte on necessitem les famílies… Una classe de manualitats ben divertides i per portar-nos cap a casa! Amb només retoladors, paper, cartró ploma, pals de “polo”, imans i una plastificadora vam passar una tarda ben entretinguda tot fent un titella de pal i un iman per la nevera! La veritat és que vam tenir moltes mans que ens van ajudar i ho vam tenir fet al moment per poder prendre-ho cap a casa. Per fer el fi de festa, amb el titella a la mà, vam posar el vídeo del ball de l’Àliga i el vam fer plegats a la classe. Ara ja som uns experts!

I PER ACABAR… ENS CONVERTIM EN ALIGONS!

Voleu veure els vostres fills/es vestits d’aligons? Vam tenir la sort de que des de la UAF ens deixessin un vestit i el vam poder gaudir tots/es!

Moltíssimes gràcies a totes les famílies que ens han ajudat a fer aquest projecte, ha estat genial!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *