La classe de 5è participa al 6è Mercat del RECanvi Escolar

Els alumnes de 5è de la nostra escola, junt a la resta d’alumnes del mateix nivell de la nostra ciutat, ha participat en l’experiència del 6è Mercat del RECanvi Escolar dins del marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.

La trobada ha tingut lloc el dimarts 21 de novembre a la sala Kursaal, i s’ha aconseguit  intercanviar jocs, joguines, llibres, peces de roba, material esportiu i material escolar. Prèviament cada alumne ha localitzat i mesurat un màxim de quatre objectes personals amb desús i amb bon estat, descartant joguines bèl·iques i comprovant que aquests objectes siguin adequats per la seva edat.

Amb aquesta vivència han pogut comprovar els beneficis mediambientals que comporten aquestes pràctiques fent un anàlisi previ de les ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) que s’incentiven. Han agafat consciència que fent realitat pràctiques com aquesta, posem el nostre gra de sorra per evidenciar que la prevenció de residus és possible. Hem tornat a l’escola molt satisfets amb objectes que els hi donarem una nova vida, i despresos del propis que ja no fem servir; però, sobretot, ha estat un espai per compartir, reutilitzar, estalviar i posar en pràctica les habilitats socials i comunicatives. Segons les dades de l’organització només amb aquesta experiència s’han aconseguit estalviar 270Kg de matèria que no ha anat a la brossa.

Cal felicitar a l’organització, a les famílies i sobretot als nostres alumnes pel seu bon fer. Esperem que no es quedi en una activitat aïllada i serveixi per anar canviant els hàbits de consum no saludables.