EDUCLIMAD

El passat dimarts dia 16, tota la Comunitat de Grans  ens vam iniciar en les assemblees climàtiques creades per EDUCLIMAD. Però…. què és l’EDUCLIMAD?

EDUCLIMAD és un projecte de recerca aplicada que té com a objectiu conscienciar i implicar als més joves en matèria de sostenibilitat, mitjançant assemblees escolars pel clima a 25 escoles d’Educació Primària del Camp de Tarragona. Gràcies a processos democràtics innovadors pensats per aprendre, deliberar i prendre decisions de manera assembleària, l’alumnat cerca solucions per a fer front al canvi climàtic, proposant accions per tal de promoure la sostenibilitat a nivell local i regional.

EDUCLIMAD posa èmfasi en l’enfortiment de la sensibilització ambiental i l’empoderament de la infància i la joventut mitjançant l’educació, reconeixent el potencial que aquests tenen per convertir-se en ambaixadors i agents de canvi per l’acció climàtica i el desenvolupament sostenible en el seu entorn compartint coneixements i experiències amb les seves famílies, comunitats locals i responsables polítics.

EDUCLIMAD té com a OBJECTIU PRINCIPAL “Desenvolupar, testar i implementar assemblees escolars pel clima per a la co-creació d’estratègies de mitigació i adaptació al canvi climàtic i el desenvolupament de competències en sostenibilitat”.

I com OBJE TIUS  ESPECÍFICS :

1
Determinar la influència de les assemblees escolars pel clima en la co-creació i desenvolupament d’estratègies de mitigació i adaptació al canvi climàtic.

2
Dissenyar eines d’avaluació que permetin documentar i avaluar la influència de les assemblees escolars pel clima en la sensibilització ambiental i el desenvolupament de competències en sostenibilitat.

3
Implementar, testar i validar múltiples eines d’avaluació per mesurar el desenvolupament de competències en sostenibilitat mitjançant les assemblees escolars pel clima.

4
Determinar la influència de les assemblees escolars pel clima en el desenvolupament de competències en sostenibilitat.
Voleu veure com ens ho  vam passar? Mireu, mireu.

1. Alae Abidi

M’ha encantat! M’ho he passat genial amb l’activitat de la gent de la Universitat de Rovira i Virgili.
    Havíem parlat sobre que podem fer per millorar el món, com fer-ho, que necessitem Etc.
    Ha sigut una experiència molt divertida!