Amunt, amunt!

Segur que coneixeu la dita que a Valls mirem tres vegades cap al cel: per veure els castells, el campanar i per menjar calçots. L’alumnat de 5è han participat a la Cantata per a orgue i cor d’infants “Amunt, amunt” juntament amb altres grups de la resta d’escoles de Valls, una cantata amb 5 cançons que fan referència a tot allò tan característic vallenc que ens fa mirar amunt: Miramar, el campanar de Valls, la calçotada, els castells i l’orgue.

Fa tres anys es va estrenar l’Orgue de la Ciutat de Valls a l’església de Sant Joan. És un instrument molt gran que necessita un espai també gran i, en aquest cas, l’església és la caixa de ressonància que fa possible el so de l’instrument. Un dels usos al que està destinat és al de concerts de tot tipus.

Per tal de que els infants de la nostra ciutat puguin conèixer aquest instrument i en puguin gaudir, s’ha encarregat una cantata per poder ser cantada pels alumnes de 5è primària de la nostra ciutat amb aquest instrument tant imponent.

Els infants, durant el curs, han vingut amb l’escola a conèixer de prop l’instrument i han estat preparant amb molta il·lusió les cançons. Totes fan referència a elements i tradicions característiques de la nostra ciutat.

El concert es va realitzar el passat 26 d’abril, aquí en podeu veure les imatges.