L’alumnat d’Ucraïna deixa petjada al Guinovart

L’últim trimestre del curs ha estat molt emocionant i intens. La incorporació d’alumnat ucraïnès al nostre centre ha despertat a tota la comunitat educativa l’esperit solidari i les ganes d’ajudar que tots i totes tenim latent. La demanda era gran i no sabíem com gestionar tot aquest afecte que tantes persones estaven disposades a donar.

Sabíem que els nens i nenes refugiats, degut a què estaven travessant una situació altament traumàtica i difícil, els volíem oferir un espai on poguessin expressar-se, oblidar el dolor i deixar pas al més bonic que té un infant: l’amor, l’espontaneïtat, les ganes de jugar, la innocència i la vitalitat. Així que vam pensar amb el nostre Guinocan, l’activitat pedagògica amb gossos que portem fent durant tot el curs gràcies a l’AFA i a la Fundació ASDEI i que ens ha donat molt bons resultats.

Vam parlar amb la terapeuta que ens ofereix les sessions i vam organitzar una sessió per a tot l’alumnat ucraïnès de l’escola. A través de donacions per part del professorat i les famílies del centre vam aconseguir poder realitzar dues sessions. La resposta de la comunitat educativa va ser tan gran que ja ens quedem curts en els agraïments.

Natalia i Alena, dues mares de l’escola, ens van ajudar en les traduccions ja que era necessari poder comunicar-nos. Va ser una tasca difícil perquè van aflorar moltes emocions, una alumna no podia parar de plorar i poquet a poquet amb l’ajuda de Bambú (un dels cans que van venir) va poder unir-se a l’activitat. També, un altre infant ens va explicar que tenia un gos de la mateixa raça i que l’havia deixat a Ucraïna.

Van ser dues sessions precioses, plenes d’emotivitat. Compartir una estona amb els gossos, tocar-los, abraçar-los, alimentar-los, jugar amb ells… Vam veure amb els nostres propis ulls que no importa l’idioma, que el llenguatge de l’efecte és universal i que una carícia sí que pot alleujar una ferida.

Gràcies a totes les persones que ho han fet possible. Gràcies al Jordi Maresma, regidor d’educació de l’Ajuntament de Castelldefels, i a la Inspectora del centre Sandra Gallardo per voler acompanyar-nos i viure aquesta experiència tan maca amb nosaltres. Gràcies a Entrelazadogs per la màgia que transmeten els vostres gossos i per l’art que teniu de transformar la vostra feina en quelcom tan bonic.
Z.T, D.N, Y.D, D.M, D.Y, I.S, M.N, Z.I, D.M i D.T desitgem que creixeu i us desenvolupeu en un món on regni la pau i que l’activitat amb gossos que us vam oferir hagi deixat la petjada del Guinovart al vostre cor per sempre.

Podeu llegir el comentari que van publicar a instagram l’equip de terapeutes que van realitzar les sessions aquí.