Ja som escola verda!

Benvinguts al Guinovart,
Ja som escola verda i amb aquest bloc volem començar a compartir amb tothom el nostre projecte. Ara fa uns anys vam prendre aquest repte i ens sentim prou orgullosos de les nostres experiències com per crear un espai on poder-les compartir amb tots vosaltres.
Aprofitem l’avinentesa per agrair-vos la vostra col·laboració des del començament. Som conscients de què hi ha hagut molts canvis però per altra banda eren molt necessaris. Si fem un repàs del que hem aconseguit podrem créixer junts amb passos ferms i coherents.
En aquests dos anys de projecte hem aconseguit:
– Crear una mascota (El Planeta Guino) a partir d’un concurs de dibuix amb els alumnes.
– Crear un Comitè Verd format per alumnes (eleccions), mares, monitores del menjador i
mestres dinamitzadors. En aquest comitè prenem decisions respecte als canvis
necessaris a l’escola per ser cada cop més ecològics.
Ecoguaites. Hem creat un càrrec on els alumnes participen i ajuden a mantenir l’escola neta i a fer un ús responsable de les instal·lacions.
– Boc&Rolls. Ara tots els alumnes tenen un envolcall reutilitzable on portar l’esmorzar.
També hi ha qui s’estima més fer servir carmanyoles, el més important és no fer servir paper d’alumini ni cap altre material que no sigui ecològic!
– Fer servir Paper Reciclat. Hem passat del paper blanquejat amb clor a un paper que dóna una segona vida al paper que llencem als contenidors blaus.
– Informar a les famílies mitjançant correus electrònics i pissarres al vestíbul.
Contenidors grocs a classe. Els alumnes i els mestres ens hem organitzat per poder recollir els envasos de plàstics i portar-los al contenidor corresponent.
Arbres i arbustos. L’Ampa ens ha ajudat amb la plantació d’arbres i arbustos al pati de primària i infantil. Volem una escola verda de veritat!
– Cada curs participem en tallers i sortides que ens ajuden a conscienciar-nos amb el planeta i a aprendre’l a cuidar.
Ens sentim plens d’idees i d’il·lusions per dirigir aquest projecte i aquest curs voldríem consolidar certes accions i començar-ne de noves.
Moltes gràcies per la vostra participació.
Comitè verd.