ACTIVITAT AMB FAMÍLIES. SEGON TRIMESTRE.

Què és un artista? Pels nens i nenes dels Robafaves i de les Gegantes és la persona que pinta. A partir del conte «Sóc un Artista» que va arribar amb la maleta màgica i d’observar diferents imatges de manifestacions artístiques, conjuntament associant-les amb el nen protagonista del conte, ens adonem que els artistes fan més coses. Així doncs, ara ens toca comprovar-ho!

D’aquesta manera I3 ens convertim en artistes!

Proposem diferents espais amb diferents materials, per tal de descobrir les diferents maneres de fer art, més enllà de la pintura. I així és com els més petits fem un tastet de les diferents maneres de crear i expressar-se amb propostes diverses (modelatge amb fang, escultura, maquillatge…)

Aprofitem per convidar a les famílies i que puguin gaudir de l’experiència i dels diferents espais d’ART amb els seus fills i filles.

CLIQUEU A LA IMATGE PER VEURE EL RECULL DE FOTOS.

FEM UN TALLER AMB L’ARTISTA CARLA ALEDO

I3 va tenir la sort de conèixer a una gran artista mataronina. El dilluns 4 de març ens va visitar la Carla Aledo i vam gaudir amb ella fent un taller. A partir de la pregunta quin és el dibuix més petit que podem fer? Vam descobrir que a través del punt podem fer molts dibuixos i vam veure maneres diferents de fer cercles, amb diferents materials. Les perforadores tot un èxit!

Després amb tots els punts de colors que va portar, cadascú de manera individual feia la seva composició, i per acabar la Carla va ajuntar totes les creacions fent un mural conjunt. Ha estat una experiència molt bonica. Els Robafaves i les Gegantes van gaudir-ho molt.

També ens va explicar el seu conte «UNIVERS INVERS». Un conte pop-up amb moltes possibilitats de joc. A part d’aprendre els contraris també aprens paraules, colors i formes.

La teva visita ens ha ajudat molt per encaminar el nostre projecte de dones artistes. Moltes Gràcies Carla per acompanyar-nos i ajudar-nos a convertir-nos en artistes.

CLIQUEU DAMUNT LA IMATGE, I PODREU VEURE EN ACCIÓ AQUESTS GRANS ARTISTES!

Infantil anem al teatre!

El dimecres passat infantil va realitzar la primera sortida conjunta al Teatre Monumental de Mataró. Allà vam poder veure l’obra “Contes dels Binomi”, on van poder gaudir de 4 contes, on els seus protagonistes eren triats a l’atzar.

Vam anar amb autocar i tot i que el trajecte va ser curt, va ser d’allò més emocionant i divertit. La tornada es va fer una mica més llarga perquè vam tornar caminant, però la recompensa va ser que vam parar al Parc Central a poder jugar una estona després d’esmorzar.

Cliqueu a la imatge per poder observar les fotografies dels vostres fills/es.

Sortida viu el parc 5è

L’alumnat de cinquè, el dia 29 de febrer van fer una sortida a Hortsavinyà per tal de conèixer un parc natural i gaudir de la natura. Per grups van fer una cursa orientativa on havien d’anar resolent fites relacionades amb l’entorn, van aprendre com viuen els rucs i les seves funcions relacionant-ho amb diferents objectes que fem servir com a éssers humans (transports, impressora 3D, aliments…). Finalment, van potenciar la seva creativitat fent construccions amb elements de la natura (pedres, troncs, sorra, pinyes…) on prèviament van fer una activitat de relaxació per desconnectar del ritme que porten en el seu dia a dia a la ciutat.

En el següent enllaç trobareu les fotografies d’aquesta sortida:

LA JANE GOODALL A I3

El tema principal del carnaval ha sigut les dones científiques. A I3 vam considerar interessant treballar a la Jane Goodall per la seva implicació i dedicació en el món dels ximpanzés. És considerada una de les millors primatòlogues i antropòlogues anglesa per haver estudiat les interaccions socials i familiars dels ximpanzés salvatges.

El tema l’introduïm a partir de la maleta màgica. Utilitzem aquest recurs com a factor sorpresa, ja que és fonamental per la investigació i fomentar ments més curioses i despertes.

El primer dia va arribar a la maleta unes imatges, un conte i un mico. Amb el conte vam descobrir que el mico era en Jubilee, el peluix de la Jane Goodall. Durant un temps ens ha estat acompanyant a l’aula i hem fet un seguit d’activitats per tal de conèixer més sobre aquesta dona.

També hem aprofitat per incloure als nostres espais diferents propostes relacionades amb tot allò que envolta a aquesta científica. A més de preparar la nostra disfressa.

Us deixem un recull de fotos amb les diferents activitats i propostes que s’han fet durant el més de gener i febrer. Cliqueu a la imatge per poder veure les fotografies.

FEM NEU A I4

Benvolgudes famílies,

els infants de I4 al llarg d’aquestes dues últimes setmanes han experimentat amb bicarbonat i aigua. Hem descobert que si les barregem en la quantitat justa, podem fer NEU!!!

Cliqueu a la imatge per accedir al vídeo amb fotografies que hem creat. Esperem que us agradi!!

A 2n ens visita en Xavier Salomó

El passat dijous, els alumnes de segon van tenir el privilegi de conèixer en Xavier Salomó, el reconegut il·lustrador de contes. Amb molta il·lusió, els nens i nenes van preparar un conjunt de preguntes per dirigir-li i van tenir l’oportunitat d’escoltar-lo mentre compartia moltes anècdotes… Llegeix més»

Celebrant les Dones Científiques i la Creativitat de Carnaval

Estimada comunitat escolar,