Mestres àvies, recuperadores de contes (MARC)

Dilluns vam poder gaudir, a infantil, d’un conta contes explicat per l’Anna i la Cristina, dues àvies, mestres ja jubilades, que dediquen part del seu temps, a explicar contes als infants de les escoles.

Contes tradicionals de la vora del foc, jocs de falda…van arribar entusiasmades, sense cap conte a les mans, ho tenien tot al cap, i és que és així com s’explicaven els contes anys enrere, potser perquè no tenien la possibilitat de tenir tants contes com tenim ara, potser perquè feien servir la imaginació i la memòria…els infants d’infantil van gaudir d’allò més.

L’Anna i la Cristina ens van explicar, l’objectiu de la proposta, el per què de tot plegat…i ens van contestar:

• Perquè som conscients del valor de l’oralitat i de la importància del llenguatge.
  • Perquè els contes i les rondalles populars formen part de la nostra cultura.
  • Perquè creiem que els contes són eines poderoses per entendre el món i els comportaments humans i per conèixer els propis sentiments.
  • Perquè volem continuar utilitzant els contes com a lligam tradicional entre els infants i joves i la gent gran.
  • I sobretot… perquè ens agrada explicar-ne i  és un goig veure com els infants gaudeixen escoltant-los.

Aquesta activitat rep el suport de l’Associació de mestres Rosa Sensat. Ens van explicar que també expliquen contes als infants de totes les edats, i és que els contes, les rondalles, les llegendes…no tenen edat. De ben segur que ens tornarem a veure!!

Si voleu més informació: