Les emocions i l’acompanyament, un acte imprescindible

“Leila”, “El fil invisible”, “Si te’n vas”, “Com rentar un mamut llanut”, “(Des)connectats”, “Orelles de papallona”, “Vermell fort”, “Guapa”… i molts altres títols que ens han arribat a l’Escola des de La Llibreria Esplugues.

Com una regal, obrim l’embolcall i allà estan, els contes que ens faran de suport, que ens emocionaran!!.

Contes i lectures que donaran inici a l’aprofundiment i reflexió dels valors i emocions que ens marquen el dia a dia. L’amistat, la tolerància, el respecte, l’empatia, la pèrdua d’un ésser estimat, el dolor, l’alegria, la ràbia…Són sentiments i valors que tenim dins, que els nostres infants senten i  treuen, a vegades amb llàgrimes, a vegades amb fúria, a vegades en silenci…i tot d’una no saps que ha passat i els infants es mostren desorientats i no poden posar-hi paraules. Arribem cada dia a l’escola, amb un farcellet ple de vivències, sentiments diversos i diferents, això és la diversitat. Tota la comunitat educativa hi prenem partit, tots i totes fem aquest acompanyament com a prioritari, volem ser-hi per tenir cura, per donar ajuda, per enfortir, per compartir i guarir, sense fer invasió, sense aclaparar, perquè sovint més val fer silenci i escoltar, fer una abraçada i mirar als ulls, l’empatia. Prioritzem la cura i l’acompanyament, perquè sense això no hi pot haver aprenentatge, perquè volem petits i petites felices, preparades per captar i gaudir.

Posem la nostra mirada en el nen, la nena, escoltant, mirant als ulls, observant i tenint cura d’oferir un ambient de seguretat i calma. Els adults passem a un segon pla i ens posem al seu lloc, no omplim de paraules els buits sinó ajudem a detectar i posar nom a les emocions. Benvinguts contes que ens faran reflexionar, créixer, sentir i estimar i segur segur, ens ajudaran a treure’n l’entrellat.