“Certamen de Lectura en Veu Alta”-format virtual

Ja fa mesos que els infants de cicle mitjà i cicle superior estan treballant de valent per ser uns i unes bones lectores. Enguany, una vegada més, participem en el XVII Certamen de Lectura en Veu Alta, podeu visitar la web aquí: https://www.lecturaenveualta.cat/

La Fundació Enciclopèdia Catalana vol contribuir, fins allà on pugui i amb tot el seu entusiasme, a la creació d’eines, camins i escenaris per a la cultura i l’educació. En aquesta línia, una de les apostes més fermes és el CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, dirigit a alumnes de tot Catalunya, perquè aquestes eines, aquests camins i aquests escenaris han de ser també de futur.

Des de les tutories, s’ha treballat aspectes de lectura com el funcionament de la veu, la projecció, la prevenció…la fluïdesa, la pronuncia, l’entonació, la interpretació…ja veieu, un munt d’aspectes a tenir en compte per a fer una bona lectura en veu alta. Si en voleu saber més podeu entrar al següent enllaç: https://www.lecturaenveualta.cat/wp-content/uploads/Lectura-veu-alta.pdf

A banda de tota aquesta feinada, també hi ha un treball emocional i d’autoestima, un treball de valors. Tot i totes podem ser uns bones lectores i lectores si practiquem. El treball ha donat molt bons resultats, l’alumnat s’ha mostrat motivat en tot moment, amb moltes ganes d’anar avançant i fer-ho millor cada dia, i no només pel certamen no, també han s’ha treballat i han vist que fer una bona lectura els dóna satisfacció. Va ser difícil triar finalistes, però aquí les tenim Judith Parejo de Cicle Mitjà i Aylin Burgos de Cicle Superior.

Si voleu les podeu escoltar, endavant!!

Vídeo Finalista Cicle Mitjà

Vídeo Finalista Cicle Superior