Juntos 5è, una mica més d’informació

Benvolgudes famílies de 5è,

Us fem arribar algunes informacions de les quals ja disposem i que poden ajudar-vos a prendre decisions.

Durant el curs passat ens vam presentar  a la “Convocatoria de ayudas destinadas a promover agrupaciones de centros educativos para la realización y puesta en práctica de proyectos comunes que favorezcan la educación inclusiva” del Ministerio d’Educación. El nostre projecte, que va ser concedit, està basat a afavorir l’educació inclusiva i el benestar de la comunitat educativa. Els nens i nenes de 5è han estat el grup escollit per ser mostra de l’estudi que durem a terme, juntament amb l’Universitat de Barcelona.

Aquest projecte contempla diverses accions entre les quals hi ha:

• La formació del professorat en benestar emocional
  • Transferència als grups aula
  • Intercanvi d’experiències entre les escoles
  • Avaluació inicial i final del professorat i l’alumnat-mostra

A més de les activitats que realitzaran els grups de 5è a les aules durant aquest curs, trobem el viatge a Madrid, on compartiran tot el que han après amb els alumnes de les escoles participants.

El viatge a Madrid serà probablement en tren i acompanyaran als infants la Laura de Egea i la Rufi Contreras, tutores de 5è, a més de la Laia Fàbregas, mestra de música dels vostres fills/es.

L’allotjament serà a Fuentidueña de Tajo, Madrid. Podeu veure com són les instal·lacions en aquest enllaç. A La Granja utilitzen el Mètode La Granja© , una metodologia creada a “La Granja, Ability Training Center”, que es basa en la pràctica i l’entrenament de les competències emocionals dels nens i nenes, i que, per tant, connecta de manera directe amb el projecte de “Juntos creando vinculos emocionales”.

Algunes de les activitats que farem durant l’estada: aprofitarem el primer dia per fer visita al centre de Madrid i trobar-nos ja amb els companys/es de les altres escoles participants. A banda de les activitats emocionals que farem a La Granja estan per determinar una o dues activitats a realitzar fora de la Granja.

Totes les informacions són susceptibles de canvi doncs estem encara organitzant conjuntament amb la resta d’escoles participants al projecte: l’ Escola Maestra Caridad Ruiz de Cádiz, l’Escola Isabel la Catòlica de Santa Cruz de Tenerife i per descomptat l’Escola Germans Corbella.

Els pagaments seran fraccionats. Ara us hem demanat un primer pagament per poder formalitzar bitllets de transport (tren).

Intentarem que la part subvencionada pel projecte sigui el màxim d’elevada possible. A dia d’avui, però, no podem concretar la quantia perquè encara estem planificant i organitzant.

Equip directiu