Informació val escolar

Bon dia, famílies d’I5 a 5è,

Com ja us hem anat informant aquestes últimes setmanes, les famílies de l’alumnat que farà educació primària el curs 23-24 rebreu un val escolar de 100 € per correu postal durant el mes de juliol a l’adreça que tingueu actualitzada al Registre d’alumnes de Catalunya que vam actualitzar el 20 de maig amb la vostra col·laboració.
L’ajut està regulat a la RESOLUCIÓ ECO/2003/2023, de 6 de juny i es rebrà mitjançant un sistema de vals, que caldrà activar. Un cop activats, els podreu utilitzar per comprar​ material escolar per un import màxim de fins a 100 euros per alumne/a beneficiari/ària. Per activar els vals les famílies heu de conèixer el número d’identificació de l’alumne/a de les vostres filles i fills que abans que acabi el curs els donarem en paper. També el podreu aconseguir telemàticament clicant en aquest enllaç.

Els ajuts són per comprar​ material escolar no inventariable: elements d’escriptura i de papereria; llibres de text i de literatura infantil i juvenil, diccionaris, calculadores, motxilles, estoigs i jocs educatius. S’hi inclouen llicències de continguts educatius digitals. No es poden utilitzar per comprar roba, calçat, material electrònic (com ordinadors portàtils, tauletes o videojocs).
Per a cada alumne/a beneficiari/ària rebreu dos vals per un import de 50 euros cadascun, que es podran bescanviar en un mateix establiment o en dos de diferents. En una mateixa compra, no es poden fer servir els vals associats a dos alumnes diferents. La compra de productes no inclosos en aquesta campanya, s’ha de fer en una venda independent. Si la compra de material supera el valor dels vals, les famílies n’haureu d’abonar la diferència. Si la compra de material no supera els 50 euros (un val) o 100 euros (dos vals), els diners restants no els podreu utilitzar en un altre moment ni se us n’abonarà la difer​ència. En cas de devolució d’articles, els establiments no us retornaran els diners; només us admetran canvis per un altre material. Els infants menors d’edat han d’anar acompanyats d’una persona adulta per bescanviar els vals.

Els vals els podreu bescanviar en qualsevol dels establiments comercials amb venda presencial i situats a Catalunya que s’hagin adherit a la campanya. Us adjuntem aquest altre enllaç a l’espai web valescolar.cat que ha creat el Departament d’Educació on trobareu els establiments adherits, entre els quals hi ha els de Cardedeu. Ara per ara encara n’hi ha pocs, però heu de saber que la Xarxa de Comerç de Cardedeu està treballant perquè els establiments s’hi vagin adherint durant aquestes setmanes i els pugueu trobar al moment de bescanviar els vals. La data límit per bescanviar-los és el 30 de novembre del 2023.

Esperem que pugueu treure profit de l’ajut i que serveixi perquè les vostres filles i fills puguin tenir uns materials que els ajudin a créixer i que complementin a casa l’acció educativa que fem des de l’escola.

L’Equip directiu