CDA

El procés iniciat per l’escola per poder portar a terme el desplegament de la Competència digital de l’alumnat ha estat:

  • Recollida de totes les activitats en l’àmbit digital que es realitzen al centre.
  • Anàlisi de les competències digitals treballades en cada etapa educativa.
  • Desplegament de les diferents activitats en funció de l’etapa educativa i de la competència digital treballada.
  • Creació de rúbriques d’avaluació de les competències digitals.

Cicle inicial

En aquesta etapa educativa, el nostre alumnat alumnat bàsicament interactua amb dispositius digitals de l’escola (tauletes, pantalles digitals i robots Bee Bot) amb la supervisió constant  d’un docent i té capacitat per:

  • Produir i editar documents i presentacions utilitzant les eines de format (processador de textos i aplicacions) en activitats dirigides pel docent.
  • Reconèixer diferents maneres de comunicació en digital en situacions quotidianes. 
  • Prendre consciència de la necessitat de mantenir una postura saludable en l’ús de tecnologia. 
  • Aplicar, de manera guiada, accions concretes dins de l’aula per preservar la sostenibilitat dels recursos digitals (apagar l’ordinador i les pantalles quan no s’utilitzen, regular la lluminositat de la pantalla, etc.). 

L’escola ha creat una rúbrica per poder avaluar l’assoliment de la competència digital de l’alumnat en finalitzar aquest cicle.

Cicle mitjà

En aquesta etapa educativa, el nostre alumnat generalitza l’ús de plataformes digitals i té capacitat per:

  • Utilitzar, de manera guiada, cercadors genèrics fent ús d’opcions i d’estratègies senzilles a Internet en relació amb el repte plantejat.
  • Produir i editar documents i presentacions utilitzant les eines de format (processador de textos i aplicacions) i incorporant taules en activitats basades en un context real i proper. 
  • Crear i editar, amb la guia del docent, vídeos, imatges i àudios i crear programes informàtics senzills en activitats basades en un context real i proper. 
  • Comunicar-se a través del correu electrònic amb els companys de classe i amb els docents utilitzant les funcions bàsiques (destinatari, assumpte, cos, signatura i fitxers adjunts). 
  • Utilitzar les funcions de col·laboració de les aplicacions que s’usen en les produccions digitals. 
  • Fer servir els entorns virtuals d’aprenentatge per lliurar tasques i rebre feedback en tasques digitals. 
  • Adoptar mesures de seguretat dels comptes i dels dispositius a partir d’accions senzilles (generant contrasenyes segures i privades, tancant les sessions, etc.) en entorns personals i educatius. 
  • Evitar els riscos físics, de manera guiada, mantenint una postura saludable a partir de criteris ergonòmics, i identificar els riscos emocionals, en l’ús de tecnologies. 
  • Utilitzar, de manera guiada, els recursos del centre i els recursos personals amb eficiència i sostenibilitat (impressions, optimització de l’espai virtual, malbaratament energètic, etc.). 
  • Programar, amb l’orientació del docent, seqüències simples amb programació per blocs per resoldre un repte concret. 

L’escola ha creat una rúbrica per poder avaluar l’assoliment de la competència digital de l’alumnat en finalitzar aquest cicle.

Cicle superior

En aquesta etapa educativa, el nostre alumnat alumnat ha treballat de forma més intensiva i transversal la competència digital i té capacitat per:

  • Utilitzar de forma autònoma cercadors genèrics fent ús d’opcions i d’estratègies senzilles en relació amb el repte plantejat. 
  • Organitzar i emmagatzemar, de manera guiada, la informació trobada amb recursos digitals amb una actitud crítica sobre els continguts que obté i recuperar-la eficientment. 
  • Seleccionar el format (text, taula, imatge, àudio, vídeo, esquemes i mapes conceptuals) més adient de les produccions digitals que es desenvoluparan en una situació d’aprenentatge. 
  • Crear i editar produccions digitals senzilles de manera autònoma..
  • Comunicar-se a través del correu electrònic amb els companys de classe i amb els docents utilitzant-ne les funcions avançades (signatura automàtica, organització de missatges, programació d’enviaments, etc.). 
  • Realitzar productes digitals de manera col·laborativa, tant per a creacions digitals com per a l’organització del treball en grup.
  • Fer servir els entorns virtuals d’aprenentatge per lliurar tasques i rebre feedback en tasques digitals, i per interactuar amb els companys i els docents a través de fòrums.
  • Adoptar mesures de seguretat dels comptes i dispositius a partir d’accions senzilles (generant contrasenyes segures i privades, tancant les sessions, no cedint dades sensibles, etc.) en entorns personals i educatius. 
  • Evitar els riscos físics, de manera autònoma, mantenint una postura saludable a partir de criteris ergonòmics, i els riscos emocionals, prevenint conductes addictives i d’assetjament de manera guiada, en l’ús de tecnologies. 
  • Utilitzar, de manera autònoma, els recursos del centre i els recursos personals amb eficiència i sostenibilitat ( optimització de l’espai virtual, malbaratament energètic, etc.). 
  • Desenvolupar algorismes senzills amb programació per blocs per resoldre de manera creativa un problema concret.
  • Dissenyar i implementar construccions i estructures senzilles per resoldre reptes proposats a través de la robòtica. 

L’escola ha creat una rúbrica per poder avaluar l’assoliment de la competència digital de l’alumnat en finalitzar aquest cicle.

 * Per a accedir a les rúbriques es requereix usuari xtec