6è Projecte: EL MODERNISME

Aprofitant la Unitat Didàctica de C. Medi ”La Revolució Industrial”, els alumnes de 6è han portat a terme un projecte interdisciplinari on a través del moviment artístic i arquitectònic català de l’època (El Modernisme) han treballat de manera transversal les diferents àrees.

Amb les Llengües han realitzat activitats relacionades amb el moviment literari de l’època, amb les Matemàtiques han descobert el Plà Cerdà; a Valors han après les condicions laborals de l’època, a C.medi la industrialització; a Música han visitat i realitzat un petit dossier del Palau de la Música com a centre artístic, a Art han elaborat petits treballs amb les tècniques del trencadís i a Anglès han realitzat entrevistes a turistes al Park Güell redactades per ells mateixos.

Per tal de ampliar els coneixements, han visitat el museu de la ciència i la tècnica de Terrassa, on han conegut el procés industrial d’una fàbrica tèxtil de l’època i també la Pedrera com a edifici significatiu del Modernisme a Catalunya.

Per finalitzar han acabat el projecte amb un treball cooperatiu on els alumnes han fet recerca d’alguns dels edificis més emblemàtics i una petita prova que han superat correctament. Els alumnes han après molt d’aquesta experiència i han gaudit molt fent aquest projecte.