SETMANA CULTURAL (CICLE INICIAL): “A RITME DE BATEC”

Diuen que la música és el llenguatge universal. La música uneix diferents cultures i societats. Però…quines músiques coneixem a part de la que escoltem en el nostre dia a dia?

Aquesta setmana, l’alumnat de tota l’escola ha treballat el valor d’enguany “A ritme de batec” a la Setmana Cultural, a l’última setmana del segon trimestre.

Els alumnes de Cicle Inicial hem treballat el valor al llarg de tres tardes, on cada tarda ens hem centrat en la música d’un continent: Àsia, Àfrica i Amèrica. D’aquesta manera, hem volgut obrir la mirada dels infants cap a altres tipus de músiques.

Vam aprendre molt d’aquests continents! Algunes de les seves característiques i països que el formen, curiositats, com és la seva música típica, els instruments més importants, algunes de les seves danses típiques i cançons…

De cada continent, vam crear un detall que s’utilitza en les seves danses tradicionals: d’Àsia, un Pai Pai, d’Amèrica, un barret de plomes i d’Àfrica, un collaret maasai. En acabar la manualitat, ens vam inventar una dansa en petits grups. Va ser molt divertit i enriquidor!

A continuació us mostrem un recull fotogràfic de com hem viscut enguany la setmana cultural a Cicle Inicial, esperem que us agradin!