Els primers REPTES, PROPIS I COOPERATIUS, del curs!

Hola, famílies!

Volem explicar-vos que, després consolidar part de la nostra METODOLOGIA COOPERATIVA de treball (necessitem tenir-la present a gran part de les sessions), així com de recordar els hàbits de convivència i higiènics que ens permeten portar a terme l’àrea significativament, hem posat punt final a la 3a unitat del curs.

En aquesta hem necessitat recórrer a la nostra AUTONOMIA i als nostres propis INTERESSOS, juntament amb els APRENENTATGES de certs continguts, per resoldre-la… I és que hem generat els nostres PRIMERS REPTES!!

L’evolució de l’àrea ha transcorregut progressivament, fins a encetar i interioritzar mitjançant pràctica, una metodologia d’assignació de tasques i d’autorresponsabilitat pel que fa a la gestió de les sessions.

Amb l’objectiu de seguir en aquest camí, no només ens encarreguem de cuidar del material, transportar-lo i fer-ne un bon ús, que ja ho fem, també hem estat protagonistes en la gestió i l’autocontrol del funcionament de les activitats. Aplicant conceptes molt relacionats amb el fair play, hem decidit, xiulant-nos autònomament com a infractors/es i no pas com àrbitre/jutge de companys/es, a quin ritme anar introduint tota la normativa pròpia i adaptada de l’esport portat a terme (i sobretot, resolent “conflictes positius“, entesa com una eina d’aprenentatge significativa de debat, presa de decisions, autoconeixement, resolució de conflictes, cohesió de grup…

Finalment, hem fet una passa més en aquesta direcció i, hem estat nosaltres qui, després d’haver experimentat i enraonat sobre les peculiaritats de l’esport que practicàvem (pitxi els 5ens i ultimate fresbee els 6ens), la consciència dels mateixos límits motrius i mitjançant el treball cooperatiu, hem generat els reptes de les sessions. Hem valorat quin grau d’adquisició d’aquests, tant individualment com grupalment, i, per tant, autoavaluant o coavaluant-se, hem estat capaços de superar.

Esperem que us hagi semblat interessant. Nosaltres continuarem aplicant aquesta metodologia, i utilitzarem per fi el “tauler de reptes” (novetat per 5è).

👉 Us deixem, clicant aquí, un petit tastet del que ha estat la nostra introducció als REPTES.📸

👉 Aquí, i amb motiu d’aquestes festes marcades, també teniu la versió en vídeo! 📹

Una abraçada ben forta, i bones vacances!

Els i les alumnes de cicle superior.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>