P5.ELS NOSTRES MOMENTS

BENVOLGUDES FAMÍLIES;

TAL COM VAM INFORMAR-VOS, MITJANÇANT AQUESTA ENTRADA, ENS AGRADARIA PODER PROPORCIONAR-VOS UN PETIT RECULL FOTOGRÀFIC, EL QUAL ENGLOBA EL PRIMER I SEGON TRIMESTRE.

EL MOTIU PEL QUAL VOLEM TRASPASSAR TOTES AQUESTES VIVÈNCIES, ÉS PER TAL QUE POGUEU VEURE PLASMAT EN IMATGES, TOT L’ENTUSIASME I ESFORÇ QUE ELS VOSTRES FILLS I FILLES REALITZEN DIA A DIA A L’HORA DE DUR A TERME CADASCUNA DE LES ACTIVITATS.

AIXÍ DONCS, TAL COM PODREU OBSERVAR, DINS DE LA CARPETA DE L’AULA DELS DOFINS COM EN LA DELS UNICORNS, TROBAREU DIFERENTS SUBCARPETES, LES QUALS DONEN RESPOSTA A CADASCUNA DE LES ACTIVITATS D’APRENENTATGE QUE ES REALITZEN EN L’ESCOLA, I PER TAL DE PODER DONAR UN SIGNIFICAT APROPIAT A TOT AQUEST RECULL FOTOGRÀFIC, A CONTINUACIÓ FEM UNA BREU DESCRIPCIÓ DE CADASCUNA DE LES  ACTIVITATS QUE HAN ESTAT FOTOGRAFIADES.

MOLTES GRÀCIES I ESPEREM QUE GAUDIU CONJUNTAMENT AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES EN OBSERVAR EL SEU DIA A DIA!

EDUCACIÓ EMOCIONAL.-

A TRAVÉS DE DINÀMIQUES MOLT ACTIVES I VIVENCIALS, ACOMPANYEM ALS INFANTS A IDENTIFICAR, COMPRENDRE, EXPRESSAR I GESTIONAR LES SEVES EMOCIONS. AQUESTES ACTIVITATS PARTEIXEN DELS CONEIXEMENTS I LES EXPERIÈNCIES QUE ELS NOSTRES INFANTS TENEN EN RELACIÓ AMB ELS SENTIMENTS I LES EMOCIONS, PERQUÈ SIGUIN TAN  SIGNIFICATIVES COM SIGUI POSSIBLE.

GRAFISME.-

DURANT EL PRIMER I SEGON TRIMESTRE, A LA SESSIÓ DE GRAFISME, SEMPRE D’UNA MANERA MOLT MANIPULATIVA, EXPERIMENTAL I CREATIVA, HEM TREBALLAT LA LÍNIA VERTICAL, HORITZONTAL, DIAGONAL, LA CREU, LA “X”, LES FORMES GEOMÈTRIQUES, ELS CERCLES CONCÈNTRICS, L’ESPIRAL…

PER REPRODUIR TOTS AQUESTS TRAÇOS ENS HEM AJUDAT DEL NOSTRE PROPI COS I D’INFINITATS DE MATERIALS: GUIXOS, CINTES DE PINTOR, PINTURA, RETOLADORS, GALETES, ESCUMA D’AFAITAR, CORDES, ANELLES, CERCLES, LLEGUMS, PEDRES, BOTONS…

PLÀSTICA.-

HEM ORGANITZAT LA CLASSE DE PLÀSTICA EN TRES “ESPAIS-TALLERS”. EN AQUESTS ESPAIS DESCOBRIM DIFERENTS TÈCNIQUES I PODEM CREAR COMPOSICIONS LLIURES A ON EXTERIORITZEM LES NOSTRES VIVÈNCIES I DESCOBERTES.

TAMBÉ ENS EXPRESSEM EN FORMATS GRANS I COMPARTITS A TRAVÉS DELS MURALS COL·LECTIUS.

ALGUNES DE LES PROPOSTES QUE HEM POGUT TROBAR EN AQUESTS DOS TRIMESTRES HAN SIGUT: ESTAMPACIÓ AMB FULLES, MODELATGE, PINTAR I DIBUIXAR EN PLATS DE PAPER, AMB AQUAREL·LES, AMB BASTONETS DE COTÓ, AMB RASPALL DE DENTS, AMB PLANTILLES, LA TÈCNICA DEL “LAND ART”(AMB ELEMENTS DE LA NATURA) I … GRÀCIES A PICASSO HEM DESCOBERT LA SEVA ÈPOCA BLAVA, ROSA, EL PUNTILLISME, EL CUBISME…

JOCS MATEMÀTICS.-

EN EL TRANSCURS D’AQUESTS DOS TRIMESTRES, HEM SUBDIVIDIT LES AULES EN SIS GRUPS DE TREBALL, PER TAL QUE CADASCUN D’AQUESTS, POGUESSIN GAUDIR CADA DIA DE DUES PROPOSTES D’ACTIVITAT DIFERENTS.

AIXÍ DONCS I PER TAL DE PODER TREBALLAR EL LLENGUATGE MATEMÀTIC DES DE LES SEVES MÚLTIPLES VESSANTS, A CONTINUACIÓ DETALLEM CADASCUNA D’AQUESTES PROPOSTES.

VAM ESTAR PRACTICANT LES TAULES DE DOBLE ENTRADA AMB LES FIGURES GEOMÈTRIQUES.

VAM TREBALLAR AMB EL LOGICO PRIMO, FENT DIFERENTS EXERCICIS DE LÒGICA I ELS ANÀVEM CORREGINT NOSALTRES MATEIXOS  QUAN ACABÀVEM.

HEM  ESTAT TREBALLANT LA MEMÒRIA VISUAL AMB EL JOC DEL MEMORY.

HEM ESTAT ORDENANT IMATGES SEGONS LA SEVA SEQÜÈNCIA TEMPORAL

HEM ANAT DESENVOLUPANT LA COORDINACIÓ  ÒCULO-MANUAL I L’ORIENTACIÓ ESPACIAL  MITJANÇANT LA UTILITZACIÓ DELS GEOPLANS.

HEM CREAT NOMBRES AMB LA PLASTILINA.

VAM BUSCAR LES SET DIFERÈNCIES EN DIFERENTS IMATGES MITJANÇANT LA PDI.

HEM ESTAT RELACIONANT EL NOMBRE AMB LA QUANTITAT.

HEM TREBALLAT LA MOTRICITAT FINA ENFILANT ELS NOMBRES.

HEM CREAT DIFERENTS FIGURES MITJANÇANT LES PECES DEL TANGRAM.

HEM TREBALLAT LES SERIACIONS AMB EL JOC DEL RITMES I PERLES.

RACONS DE LECTOESCRIPTURA.-

AQUEST SEGON TRIMESTRE HEM CREAT ELS RACONS DE LECTOESCRIPTURA, PER PODER CONTINUAR TREBALLANT LA LLENGUA DES DE TOTES LES SEVES VESSANTS I SEMPRE AMB LA PREMISSA DE PASSAR-HO BÉ MENTRE ANEM ADQUIRINT LA LLENGUA I LA SEVA FUNCIONALITAT. 

A MÉS A MÉS D’ANAR MIRANT DIFERENTS LLIBRES EN LES ESTONES DE CALMA, PER PODER ANAR APRENENT A ESTIMAR LA LITERATURA MENTRE ES CREA UN HÀBIT LECTOR I S’ALIMENTA LA IMAGINACIÓ, EL MOTIU PEL QUAL S’HAN CREAT AQUESTS RACONS, ÉS PER TAL DE TREBALLAR LA LLENGUA DES D’UNA VESSANT MÉS MANIPULATIVA I EXPERIENCIAL.

PER TAL DE FER-HO DE MANERA LÚDICA, ES VA SUBDIVIDIR L’AULA EN 5 PROPOSTES D’ACTIVITAT, PER TAL QUE A CADA SESSIÓ, ELS INFANTS DE CADA GRUP, POGUESSIN GAUDIR DE DUES ACTIVITATS DIFERENTS.

AQUESTES ACTIVITATS SÓN LES QUE A CONTINUACIÓ DESCRIVIM:

HEM CREAT PARAULES AMB LES LLETRES MAGNÈTIQUES EN LES NOSTRES PDI’S.

HEM CONSTRUÏT PARAULES I ESCRIT ELS NOSTRES NOMS, FENT LES LLETRES AMB PLASTILINA.

A PARTIR D’UN SEGUIT D’IMATGES, HEM BUSCAT LA PARAULA QUE CONFORMA CADASCUNA D’AQUESTES, PER TAL DE PODER ANAR IDENTIFICANT LLETRA A LLETRA CADASCUNA DE LES PARAULES.

MITJANÇANT DISCS FONOLÒGICS, EN ELS QUE EN CADASCUN D’AQUESTS HI HA UNA LLETRA (VOCAL O CONSONANT), AMB L’AJUDA D’AGULLES D’ESTENDRE, IDENTIFICÀVEM AQUELLES IMATGES QUE COMENCEN PER LA LLETRA EN QÜESTIÓ.

HEM FET UNA TASCA EN PAPER, EN LA QUÈ HI HAVIA QUATRE ANIMALS I ENTRE TOT EL GRUP, HEM ESCRIT EL NOM D’AQUESTS.

AMB L’AJUDA D’AQUESTES ACTIVITATS, CADASCUN DE NOSALTRES HEM APRÈS A CONFEGIR PARAULES I DIA A DIA ANEM MILLORANT EN LA LECTOESCRIPTURA I EN CADASCUN DELS ASPECTES QUE LA CONFEGEIXEN. 

A MÉS A MÉS, DIÀRIAMENT EN LES ESTONES LLIURES FEM ESCRIPTURA ESPONTÀNIA, TANT EN LLETRA DE PAL COM EN LLETRA LLIGADA.

MOMENTS VISCUTS.-

MÉS ENLLÀ DE TOTES LES ACTIVITATS QUE DIA A DIA DUEM A TERME, TAMBÉ GAUDIM DE MOLTES ESTONES DE DIVERSIÓ I JOC, EN LES QUE ENS HO PASSEM D’ALLÒ MÉS BÉ TOTS PLEGATS.

PER AIXÒ I TAL  COM OBSERVAREU, TANT EN L’ESBARJO, COM EN LES ESTONES LLIURE EN L’AULA, SABEM GAUDIR DEL TEMPS DE LLEURE, COMPARTINT JOCS, LLIBRES, RIALLES I MOMENTS DE RELAXACIÓ.

A CONTINUACIÓ, CLIQUEU A LA IMATGE DE L’AULA DEL VOSTRE FILL O FILLA I ACCEDIREU AL VOSTRE RECULL FOTOGRÀFIC!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>