EDUCACIÓ FÍSICA C.M. I CS: “AQUESTS PETITS SÓN MOLT GRANS”

Benvingudes famílies dels nens i les nenes de cicle mitjà i superior de l’Escola els Pins. Sóc el Dani, mestre d’Educació Física, i en aquest espai us presentaré, a grans trets, com estan esdevenint en aquest curs atípic les nostres classes.

Com ja sabeu, i degut a la casuística particular del nou curs, hem hagut d’introduir alguna modificació que afecta la dinàmica habitual. Per tal de complir amb el protocol sanitari recomanat pel Departament de Salut, aquestes s’estan portant a terme amb mascareta, però aprofitant tots els moments i espais possibles per treure-la i respirar, ja que les característiques de la matèria degut a l’espai ens ho permet. Així doncs, estem tenint molta cura amb la intensitat de les activitats, el descans i la hidratació, que en aquestes circumstàncies, encara es presenten més indispensables. Totes les sessions són programades amb un mínim de dues aturades per beure aigua, prendre distància de seguretat amb els/les companys/es i respirar sense mascareta. A més, les classes sempre inclouen algun joc o situació motriu que els nens poden desenvolupar amb distanciament suficient com per a què es realitzi la tasca sense necessitat de portar-la posada.

Per altra banda, els hàbits saludables, i més concretament els higiènics, també es porten a terme de forma diferent a altres anys, substituint la dutxa o el canvi de roba amb la higiene amb una tovallola. La neteja de mans, com a mesura imprescindible per aturar la propagació d’un possible virus, esdevé a l’inici i al final de la sessió.

Per últim, el material que es fa servir està distribuït per a què només el puguin utilitzar nens/es que pertanyen a un mateix cicle. Amb la finalitat de no trencar les mesures higièniques mantingudes amb el grup bombolla, aquest material és desinfectat a la finalització de cada sessió.

Els alumnes i les alumnes de cicle mitjà i superior, com era d’esperar, ens estan donant tota una lliçó d’adaptació a les diferents circumstàncies. Des de l’àrea d’educació física vull transmetre la satisfacció i l’emoció que ens produeix, a tot l’equip docent, veure l’actitud de responsabilitat i de consciència de comunitat que està demostrant el nostre alumnat. Són un exemple per a tots, i és que aquests petits i aquestes petits, que ja comencen a no ser-ho tant, SÓN MOLT GRANS!

A continuació teniu penjat un vídeo on podreu observar tot allò explicat anteriorment. Feu un clic i gaudiu dels vostres fills i les vostres filles!