CICLE INICIAL: DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Bon dia, famílies!

Avui hem celebrat el dia de la Pau i la no violència escolar i ha estat molt interessant!

D’una banda, a Primer hem començat el matí compartint una estona amb les nostres parelles lectores. Hem pintat un punt de llibre amb un símbol de la Pau conjuntament que ens servirà pels llibres que llegirem junts/es. Seguidament hem escoltat la cançó “Una receta de Paz” de Unai Quirós i hem reflexionat sobre quins són els ingredients que ens ajuden a aconseguir-la i quins no ens ajuden. Finalment, hem escrit aquests ingredients i els hem posat en una cassola (perquè hi hagi Pau) i en una paperera (ingredients que la Pau no necessita). Per acabar el matí, hem dissenyat uns barrets de cuiners/es!!! Perquè som els i les xefs de la Pau!!

Pel que fa a Segon, hem treballat un poema relacionat amb els somriures i hem hagut de buscar el nostre somriure (d’una fotografia) al voltant de la classe. Una vegada l’hem trobat, l’hem enganxat creant així un passadís de somriures, ja que com diu Maria Teresa de Calcuta, “La Pau comença amb un somriure”. A més a més, ens hem convertit en constructors i constructores de la pau tot realitzant un mur de paraules boniques.

A la tarda, ens hem reunit tot l’alumnat i mestres de l’escola per tal de manifestar-nos a favor de la No Violència i la Pau. Hem cantant una versió en llengua catalana d’una de les cançons més conegudes i cantades arreu del món “Somewhere Over The Rainbow” del grup Filferro. Podeu fer clic a la cançó i la lletra que hem compartit tots i totes al pati de l’escola.

Us deixem un petit tastet de l’activitat.