3r A: 100 anys de la descoberta de la tomba de Tutankamon

Avui les nenes i els nens de la classe de l’Antic Egipte hem anat explicant a les altres classes de l’escola una descoberta molt interessant que hem estat investigant aquestes últimes setmanes: Fa 100 anys que Howard Carter va descobrir la tomba de Tutankamon!

Entre tots i totes, hem seleccionat la informació més rellevant i hem redactat una notícia.

Aquí us la deixem perquè la pugueu llegir:

Sabeu què?

Aquest mes de novembre fa 100 anys que Howard Carter va descobrir la tomba del faraó Tutankamon a la Vall dels Reis del Caire, a Egipte. Aquest descobriment va revolucionar el món de l’arqueologia i l’interès per l’Antic Egipte.

Però sabeu qui va ser Tutankamon?

Tutankamon va ser un faraó de l’Antic Egipte que va ser coronat quan només tenia 10 anys. Es creu que va a morir als 18 anys a causa d’un accident. Tutankamon es va fer famós gràcies al descobriment de la seva tomba l’any 1.922, per part d’un arqueòleg anglès que es deia Howard Carter.

Sabeu com van descobrir la seva tomba?

Com al desert feia molta calor, hi havia un nen que es deia Hussein que portava aigua a  Carter i a la resta d’arqueòlegs a les excavacions on buscaven la tomba de Tutankamon. El 4 de novembre de 1922 el noi va ensopegar amb una pedra, que va resultar ser el primer esglaó d’una escala que els portaria a la descoberta de la tomba.

Tres setmanes més tard, el 26 de novembre de 1.922, van aconseguir entrar a la tomba i van encendre una espelma i allà van trobar tresors apilats uns a sobre dels altres. Al final d’aquesta sala van trobar una porta que els portava a l’habitació on estava el sarcòfag de Tutankamon.

La tomba de Tutankamon és l’única que s’ha trobat intacta.

Explicar la notícia als nostres companys i companys de l’escola ha estat una experiència molt enriquidora. Ens ha agradat MOLT!

Ens voleu veure?

3r A – 100 anys del descobriment de la tomba de Tutankamon