Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau per recordar el llegat de Mahatma Ghandi, dia en el qual es commemora l’aniversari de la seva mort.

Avui, hem parlat a classe de la Cultura de la Pau i hem descobert que va més enllà de l’absència de violència. És l’expressió de la solidaritat, de l’amor, la cultura de la paraula, del diàleg, de la conciliació, de la mediació.

Aquesta s’aconsegueix deixant de pensar només en un mateix i lluitant plegats per reclamar un món diferent, en el qual es tinguin presents aquests 4 objectius:

• justícia per a tothom
  • llibertat per dir-hi la nostra
  • solidaritat dels uns amb els altres
  • respecte pels drets de totes les persones

Després, la mestra ens ha llegit un conte per a l’ocasió anomenat Els guants solidaris i, finalment, hem realitzat i penjat al pati de l’escola uns coloms de la pau amb missatge.

Està a les nostres mans construir un món lliure de violència i ho podem aconseguir realitzant accions quotidianes que engrandeixin una Cultura de Pau. Ho intentem?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *