Qui som?

Som una escola familiar i molt arrelada al municipi. Al ser un centre petit, tenim el privilegi de poder establir uns vincles estrets entre alumnes, mestres, famílies i  entitats.  Potenciem aquesta relació propera per a obrir l’escola al nostre entorn i  enriquir-nos mútuament.

El nostre Projecte Educatiu es basa en l’alumne/a com a protagonista de tots els seus aprenentatges i pretén obtenir el millor de cadascú, transmetent valors que els ajudin a desenvolupar al màxim les seves capacitats per a que esdevinguin ciutadans competents i preparats pels reptes que la societat els presentarà.

El professorat del Damià és un equip compromès amb la qualitat pedagògica, la innovació i la formació permanent.

La nostra escola és el producte de la il·lusió , l’esforç i l’energia de molts/es mestres i famílies que formen l’equip humà del Damià i és un referent per molts nens i nenes que n’han estat alumnes.

Els 6 grans eixos que constitueixen el nostre Projecte de centre són:

1. La innovació metodològica.
  2. El tractament de la llengua anglesa.
  3. L’educació emocional.
  4. El gust per la lectura.
  5. La inclusió.
  6. La participació de les famílies ( escola oberta).

L’escola Damià Mateu té com a objectiu prioritari la formació integral de la persona fonamentada en el desenvolupament de la seva capacitat de raonament i en l’educació en valors i actituds de respecte, llibertat, solidaritat, cooperació, tolerància i integració.

Al centre considerem prioritari educar les cinc competències de l’educació emocional amb l’alumnat per aconseguir una millor gestió de les pròpies emocions i augmentar el seu benestar.

És per això que a més dels continguts curriculars, també potenciem els hàbits de conducta que afavoreixen el diàleg, la convivència i el respecte als altres i al medi ambient, per tal d’esdevenir persones responsables i amb igualtat de drets i d’oportunitats.

Els trets d’identitat que ens identifiquen:

• Som una escola familiar, participativa, propera i arrelada al poble.
  • La innovació metodològica és clau dins el nostre projecte de centre. Potenciem la formació permanent de tot el professorat.
  • Integrem les noves tecnologies de la informació i de l’aprenentatge a l’aula.
  • Potenciem l’aprenentatge de les llengües estrangeres amb la iniciació de l’anglès a Educació Infantil i introduint l’anglès com a llengua vehicular a l’àrea de l’Educació Artística/Plàstica i Ed. Física. A l’àrea de Medi, s’introdueix algun tema en anglès, al cicle mitjà i superior.
  • Afavorim l’autonomia de treball de l’alumnat i els fem protagonistes del seu procés d’aprenentatge.
  • Desenvolupem l’aprenentatge competencial dels nostre alumnat. L’escola vol aconseguir que es valorin els fets amb una visió crítica, fomentant l’observació, la investigació, l’anàlisi, la síntesi, l’autoavaluació i l’ aprenentatge a través del propi error i del descobriment.
  • Portem a terme l’educació emocional de l’alumnat. Ajudem els infants a acceptar les seves emocions, ser-ne conscients i afavorir el seu benestar.
  • L’escolarització inclusiva de l’alumnat, atenent les seves necessitats educatives és un element clau del nostre projecte.
  • Fomentem l’hàbit lector i el gust per la lectura amb el Pla de Lectura de Centre.
  • Vetllem per la coeducació  fent ús d’un llenguatge i unes actituds no sexistes i potenciant una educació per la igualtat d’oportunitats i l’eliminació de qualsevol discriminació per raó de sexe.
  • Sensibilitzem l’alumnat pel respecte, cura i sostenibilitat del planeta.
  • Experimentem dins el món de les ciències i cuidem el nostre hort.
  • Potenciem la participació de tota la Comunitat Educativa i agents de l’entorn a través de diverses activitats i celebracions.
  • Promovem la participació activa de la família en el procés d’aprenentatge dels alumnes.

OBJECTIUS DE CENTRE

3.1  En relació als aprenentatges i resultats acadèmics de l’alumnat:

• Promoure la cultura de la innovació metodològica a l’escola com a estratègia fonamental per tendir cap a l’excel·lència,  prioritzant el foment de la competència digital i el plurilingüisme.
  • Fomentar la integració de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el procés d’ensenyament-aprenentatge i en l’avaluació de les diferents àrees del currículum.
  • Impulsar l’aprenentatge de les llengües estrangeres: introduint la llengua estrangera a educació infantil, augmentant el nombre d’hores oficial i l’ús de la llengua estrangera en àrees no lingüístiques.
  • Garantir que cada alumne/a assoleixi el desenvolupament màxim de les seves capacitats, de manera que l’èxit escolar i l’excel·lència educativa estiguin presents en cadascun d’ells, per tal d’esdevenir persones capaces de desenvolupar el seu projecte de vida.
  • Desplegar el currículum fomentant l’aprenentatge competencial mitjançant noves metodologies basades en bones pràctiques i un pla de formació permanent de tot el professorat.
  • Impulsar el treball de l’educació emocional per aconseguir una bona gestió de les emocions.
  • Potenciar  els tres eixos de la lectura: el gust per la lectura , aprendre a llegir i llegir per aprendre.

“ Si avui ensenyem als infants com els ensenyàvem ahir,

els robem el demà.”

John Dewey