Pla de lectura de centre

El Pla de lectura de l’escola pretén apropar als alumnes al món dels llibres i de la lectura d’una manera lúdica i agradable.

Són  un conjunt d’estratègies per millorar la competència lectora i el desenvolupament de l’hàbit lector en els nens i nenes.

L’alumnat ha de comprendre la utilitat de la lectura i la diversitat de les seves formes, suports.

Amb les activitats que es proposen es pretén que cada alumne faci el seu procés de descoberta de la lectura i del plaer de llegir. Cadascú, al seu ritme, ha d’anar trobant el tipus de llibres i d’autors que li agraden, que el fan gaudir i que l’ajudin a créixer.

Cada alumne gaudeix amb els llibres i la literatura segons la seva capacitat lectora i la seva maduració personal, provant diferents lectures i estils, fins que troba allò que necessita i que el pot convertir en un apassionat amant dels llibres i la literatura.

• Garantir el desenvolupament de la competència lectora dels alumnes.
  • Detectar les dificultats lectores per poder millorar l’hàbit lector.
  • Unificar criteris sobre l’ensenyament de la lectura.
  • Utilitzar adequadament els diferents recursos: biblioteca escolar, biblioteca d’aula, les TIC.
  • Dinamitzar la biblioteca d’aula i d’escola a través de diferents activitats.

ESTRATÈGIES
Es treballen diferents estratègies per tal d’afavorir el gust per la lectura i la seva comprensió:
  • Animació lectora.
  • 30 minuts de lectura diària.
  • Obertura de la biblioteca a l’esbarjo.
  • Préstec de llibres.
  • Maleta viatgera.
  • Lectura a la fresca.

• Activitats de lectura entre padrins/es i fillols/es.